Recenzie Ex-ii anonimi scrisa de "Astrid"

Recenzie Ex-ii anonimi scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Ex-ii anonimi
Autor (i): Lauren Henderson
Astrid Astrid pe 2013-02-24 17:18:03 Rating:

In ciuda faptului ca au trecut mai mult de 4 ani de cand am citit aceasta carte si m-am chinuit destul de mult sa imi amintesc despre ce este, am decis totusi sa ii fac putina „reclama”, din moment ce este o lectura placuta, amuzanta, realista chiar, la fel ca majoritatea carticelelor din categoria chick lit.
„Ex-ii anonimi” de Lauren Henderson o are in centru pe Rebecca, o tanara care nu poate trece peste despartirea de fostul ei iubit, Patrick. O buna bucata din poveste o infatiseaza plangand dupa el, sunandu-l doar pentru a-i auzi vocea (chiar si cea inregistrata), fara sa aiba curajul de a vorbi cu el. In incercarea de a o face sa isi depaseasca obsesia pentru Patrick, caruia ii facuse si un altar in propriul dormitor, Davey, amicul divortat si candva alcoolical Rebeccai, o convinge sa discute cu Jake, mentorul sau de la Alcoolici Anonimi.
Desi, initial antipatic pana la punctul in care simte nevoia de a-l lovi cu o tigaie sau o sticla in cap, intre Rebecca si Jake se infiripa ceva care dureaza... nu tocmai mult. Dupa o mini vacanta care se rezuma la o cina ce se vrea romantica si o noapte fierbinte atat din cauza sexului cat si din cauza flatulentelor si sforaitului lui Jake, acesta o anunta pe Rebecca ca nu este ceea ce vrea si ca mai bine ar ramane doar prieteni. Socata, umilita si la un pas de o cadere nervoasa, scumpa noastra naratoare accepta totusi sa fie adusa acasa de minunatul ei deja ex, care pe drum se opreste si cumpara inghetata, oferindu-i din a sa cu lingurita. Cu alte cuvinte, incepe jocul de-a „nu s-a intamplat nimic”, dar R. nu este tocmai dispusa sa participe la el.
Pe langa relatia sa cu Jake, Rebecca are parte si de cateva „aventuri” cu colegii de munca sau mai bine zis cu cei doi sefi, gemenii sexy dar foarte diferiti (din moment ce nu imi mai amintesc numele lor, ii voi numi Twin No. 1 si Twin No. 2). In momentul in care are loc actiunea din carte, Twin No. 1, mereu sobru si la costum, se pregateste sa se insoare cu o tipa, Vanessa, care intamplator (sau NU) l-a parasit pe Twin No. 2 pentru el. Twin No. 2, rebel si purtator de pantaloni negri si stramti din piele, ii cere ajutorul Rebeccai pentru a se razbuna sau macar de a parea neafectat de casatoria celor doi. Astfel, la petrecerea tinuta la conacul familiei acestora, Rebecca isi aduce si cea mai buna prietena, care trebuie sa se dea drept iubita lui Twin No. 2. Lucrurile par a merge foarte bine, iar prietena si geamanul fac aparent un cuplu minunat, insa, in seara petrecerii, totul o ia razna. Mireasa se da la fostul iubit, el simtindu-se mai mult hartuit decat atras de ea, iar mirele aproape se culca cu „iubita” fratelui si este prins de... toata lumea de la petrecere cu mireasa in frunte.
Ajungand la sursa titlului, Rebecca reuseste sa infiinteze un grup numit „Ex-ii Anonimi” pe acelasi tipar ca si Alcoolicii Anonimi. Incetul cu incetul mai multe persoane devin interesate si ulterior membre ale clubului, impartasindu-si tragediile amoroase si devenind chiar martori ai unei despartiri, cand cel mai retras si tacut membru, sustinut de noii sai prieteni, isi paraseste partenera psihopata.
Finalul romanului este cu adevarat dragut si neasteptat. Rebecca isi face in sfarsit curaj si vorbeste cu Patrick, reusind astfel sa inchie acel capitol dureros, intre prietena sa si Davey se infiripa ceva, iar in ultimile pagini se insinueaza ca intre ea si Twin No. 2 e pe cale sa inceapa o poveste de dragoste care nu se va termina cu o intrunire la „Ex-ii Anonimi”.
Daca sa cititi sau nu cartea din moment ce v-am povestit deja totul? Da, mai ales daca ati iesit recent dintr-o relatie sau suferiti din dragoste, fiindca va va face sa va simtiti mult mai bine si mai increzatori. Intamplarile din viata aparent banala a Rebeccai va vor face sa zambiti, sa va simtiti furiosi alaturi de ea si va vor invata sau readuce aminte ca in cautarea dragostei facem multe greseli, motiv pentru care trebuie sa o lasam sa vina de la sine, pe neasteptate.