Recenzie Oaspetele neasteptat scrisa de "o9iubire"

Recenzie Oaspetele neasteptat scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Oaspetele neasteptat
Autor (i): Agatha Christie
o9iubire o9iubire pe 2012-01-29 22:23:03 Rating:

Va dau intalnire cu “Oaspetele neasteptat” al Agathei Christie, un roman care m-a cucerit de la prima pagina, introducandu-ma direct in miezul problemelor si anume confruntandu-ma inca din primele paragrafe cu crima pe care a descoperit-o un om aflat in trecere prin zona si care a cautat in casa cu pricina putin ajutor.

Firul evenimentelor pare simplu, si asa si este dupa ce termini de citit, daca ai fost atent si ai retinut detaliile. Fiind ceata extrem de deasa, domnul Starkwedder ramane impotmolit cu masina intr-un sant si singura casa pe o raza de cateva mile este cea a familiei Warwick. Isi ia lanterna si pleaca in cautarea ajutorului si eventual a unei gazduiri peste noapte, pana va reusi sa gaseasca o modalitate de a scoate masina din sant. Dar cand intra in casa care avea usa deschisa da nas in nas cu cadavrul imobilizat in scaunul cu rotile. La mica distanta, sotia invalidului tintea un pistol asupra lui. Individul incearca sa o linisteasca si ii cere sa ii dea detalii cu privire la moartea barbatului inainte de a suna la politie. Doamna Warwick sustine ca l-a omorat pe sotul ei care era un bautor inrait dar musafirul nepoftit o convinge sa masluiasca probele si astfel sa iasa basma curata.

Pana aici suspansul si-a facut simtita prezenta, dar abia de acum atinge punctul culminant, fiindca vrand sa para a fi o razbunare din trecut pusa la cale de musafir si sotia decedatului, se ajunge in final la concluzia ca tocmai asa a fost. Politia cerceteaza fiecare membru al familiei dar si trecutul omului care se presupune ca ar fi ucis barbatul din scaunul cu rotile din cauza ca acesta i-ar fi omorat copilul calcandu-l cu masina.

Cand ancheta ajunge la final si sunt date cartile pe fata iar sotia mortului este exonerata de orice vina, musafirul nepoftit care s-a oferit sa-i dea o mana de ajutor se dovedeste a fi ceea ce nimeni nu credea: omul care a jurat razbunare si care din dorinta de a intoarce rau pentru rau, s-a declarat mort, si-a schimbat identitatea si a cautat momentul prielnic pentru a-si duce la capat planul de a-l omora pe asasinul fiului sau mult iubit.

In conceptia mea, romanul este genul aceluia care te face sa citesti de la prima pana la ultima pagina fara sa sufli.