Recenzie Martin, neintelesul scrisa de "MissValery"

Recenzie Martin, neintelesul scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Martin, neintelesul
Autor (i): Karin Slaughter
MissValery MissValery pe 2011-12-18 12:11:21 Rating:

Martin, neintelesul este prima mea intalnire cu o carte scrisa de Karin Slaughter. Am ales-o pentru ca parea inofensiva, cu cele cateva pagini ale sale, in ciuda atentionarii "O carte nerecomandata minorilor".

Nu ca atentionarea n-ar fi adevarata, dar avand experienta lecturilor precedente, ma asteptam la altceva. La ce anume, nici eu nu as putea sa spun. Cei obisnuiti cu romanele politiste, cu crime si violenta, s-ar putea sa incadreze cartea de fata la categoria "Povesti de adormit copiii". Are cateva faze mai dure, putine, dar avand in vedere numarul de pagini al cartii, probabil suficiente.

Martin are 36 de ani, traieste cu mama lui (si ce mai mama!), are acelasi loc de munca de peste 16 ani in cadrul companiei Southern Toilet Supply, sefi fiindu-i fostii colegi de scoala, care il ridiculizau si atunci, dar si acum. Pasionat de carti, pare ca Martin traieste intr-o lume a lui, fara legatura cu realitatea. El nu isi da seama ca de fapt colegii lui nu il tachineaza pentru ca asa isi arata ei afectiunea fata de el, ci din pura rautate.

Martin cel inocent si bland, dar neinteles, descopera subit ca imaginea de om rau il poate face mai popular. Astfel, cand este acuzat de crima pe baza unor dovezi incriminatoare si a refuzului sau de a furniza un alibi valid politistilor, isi asuma rolul de criminal, chiar cu riscul de a fi condamnat la moarte. Imaginatia sa bogata, rod al lecturilor numeroase, il ajuta sa construiasca scenarii credibile. Culmea, ipostaza de criminal se dovedeste incredibil de atractiva pentru femei, iar Martin isi gaseste refugiul in persoana detectivului Anther "An" Albada. Nici An nu este straina de nascociri, conturandu-si o viata noua, complet inchipuita, pe care le-a servit-o pe tava colegilor ei. O sa vedeti la ce poate duce un strop de imaginatie in combinatie cu Dosarele X.

Dar este oare Martin criminalul care il crede toata lumea si care el insusi pretinde ca este? Nu este tocmai ce ne-am astepta de la un iubitor al cartilor, dar nu degeaba este Martin un neinteles.