Recenzie Balada tristei cafenele scrisa de "elena.ac"

Recenzie Balada tristei cafenele scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Balada tristei cafenele 7.7 lei *

Numele cartii: Balada tristei cafenele
Autor (i): Carson McCullers
elena.ac elena.ac pe 2011-07-13 17:33:49 Rating:

Cei care doresc sa citeasca o carte a contrastelor atunci nu trebuie sa rateze "Balada tristei cafenele". Trebuie totusi mentionat ca nu vorbim de contraste flagrante pentru ca scriitoare adopta un stil realist. Umorul este aparte si reiese din constructia personajelor, a situatiilor si chiar din final. S-ar putea ca pentru cei obisnuiti cu happy-end-uri sa nu inteleaga rostul unei asemenea lecturi, insa aici regasim si farmecul acestei scriitoare. Ea da dovada de realism pana in ultima clipa si ramane fidela pana la ultimul cuvant stilului personal. Personajele sunt originale tocmai pentru ca nu se abat de la realitatea cruda a zilelor noastre care lasa loc si supararilor, si dezamagirilor si tradarilor, si tuturor trairilor care desi nu am vrea sa le resimtim unori, ele fac parte din viata noastra. Autoarea mai lanseaza o teorie si anume: schimbarea nu este buna iar daca te caracterizeaza scepticismul, atunci nu ar trebui abandonat niciodata. Personajul principal se abate de regulile care ua facut-o sa aiba o viata stabila, lipsita de griji dar reuseste sa piarda echilibrul din cauza unei concesii nefericite facute unui cocsat. Oricare ar fi fost motivul initial care o determina sa ia o asemenea decizie, pe parcurs se contureaza clar faptul ca frica de singuratate o face sa lase garda jos si sa se expuna intr-un fel cu nu fusese niciodata obisnuita.
Cartea trateaza motivul unei casatorii esuate dintre femeia dura nascuta sa faca bani si un infractor care se indragosteste sincer insa nu reuseste sa ii inmoie sufletul. Casatoria nu dureaza decat 10 zile si relatiile dusmanoase care se dezvolta intre cele doua personaje vor constitui cauza destramarii fericirii din cafenea. Vorbim insa de o fericire aparenta, de scurta durata, ce are in centru un personaj ciudat: un cocosat. Cocosatul este personajul prin intermediul caruia scriitoarea reuseste sa nu plictiseasca, sa faca lectura captivanta si in final, chiar sa il intrige pe cititor.