Recenzie Micuta englezoaica scrisa de "Silvia1988"

Recenzie Micuta englezoaica scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Micuta englezoaica 11.94 lei *

Numele cartii: Micuta englezoaica
Autor (i): Catherine Sanderson
Silvia1988 Silvia1988 pe 2020-02-16 16:43:22 Rating:

Am citit această carte reflectând la dificultatea omului – în cazul de față a femeii – de rând de a fi puțin mai mult decât este. Paradoxal, acesta e și lucrul care m-a făcut să îmi placă foarte mult această lectură, să o citesc cu plăcerea cu care aș fi devorat un hamburger de la McDolnalds. Aceleași chimicale care se activează perfide în creier și care te fac să îți placă și să nu te poți opri, s-au activat și citind această carte.

Catherine Sanderson pare să fie chiar personajul cărții. Se începe cu o elegantă relatare la persoana I și o neobișnuită (a se citi originală și vie) introducere în universul micuței englezoaice stabilită la Paris. Dacă am citit multe cărți despre Paris până acum, consider că Micuța Englezoaică este binevenită ca cireașă pe tortul de cărți cu acțiunea petrecută lângă Tour Eiffel.

Nu este greu deloc să fii absorbit de poveste încă de la primele pagini. Catherine își prezintă atât viața cât și gândurile neșlefuite, neascunse și fără a se menaja pe sine și pe cei din jur. La început este soție și mamă care se încadrează perfect în tiparul așteptărilor. Soțul – pe care-l cunoaștem sub pseudonimul Domnul Broscoi și fetița acesteia – poreclită Mormoloc, reprezintă familia căreia Catherine îi este devotată. Însă nemulțumirile se acumulează treptat, mai precis frustrările cu privire la monotonia ce acaparează relația și dorința de a fi și de a face mai mult.

Astfel, Catherine devine Micuța Englezoaică, deschizându-și un blog – denumit Petite Englaise – în care povestește zilnic fragmente din propria viață sub anonimat. Odată cu câștigarea unei comunități de fani, renaște și sentimentul de importanță dar mai ales cel de nou, care deja sunt tot mai puțin compatibile cu rutina în care Catherine își duce viața.
Printre noii fani, Catherine leagă și prietenii noi și va lega, inevitabil și o altă relație de dragoste, ceea ce va reprezenta o lovitură fatală pentru relația cu Domnul Broscoi.
Ușurința lecturii este de mare ajutor și permite cititorului să-și imagineze fiecare episod din viața de la Paris a micuței engezoaice, văzut prin ochii ei. În plus, nici un sentiment sau trăire nu scapă dintre rânduri, făcând lectura cât se poate de satisfăcătoare – ca atunci când nu lipsește nimic și orice detaliu la care te-ai putea gândi în timp ce citești este precizat într-o formă sau alta.

Pe de altă parte, sinceritatea și deschiderea totală a autoarei, pot genera și antipatie în rândul cititorilor, mai ales că vom descoperi din abundență gânduri egoiste sau superficiale vizavi de cei din jur sau de cursul vieții în general. Am descoperit că aceste trăsături mă caracterizează și pe mine într-o oarecare măsură și Petite Englaise a prezentat o latură a ei care este și a mea, deși foarte bine ascunsă și nu expusă lumii întregi.

În concluzie, deși nu este o carte grea și nici o analiză complexă a condiției umane, este o relatare sinceră și detaliată a sentimentelor și trăirilor unei femei care încearcă să-și găsească locul în propria viață și în societatea secolului nostru. Și în traiul uneori dur dintr-un oraș mare, în care mii de oameni suferă de singurătate laolaltă, crizele de timp sunt la ordinea zilei și senzația de missing out este adesea prezentă.