Recenzie Zile de Crăciun scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Zile de Crăciun scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Zile de Crăciun 47 lei *
Zile de Crăciun 47 lei *

Numele cartii: Zile de Crăciun
Autor (i): Jeanette Winterson
cornelia.popa cornelia.popa pe 2020-01-24 14:59:16 Rating:

Crăciunul parcă nu e la fel fără zăpadă. Asta pentru că așa ne-am obișnuit de ani buni. Totuși, în ultima vreme ni se cam dau semne că ar trebui să ne obișnuim cu varianta fără zăpadă. Cred că am găsit ceva care să aducă farmec Crăciunului în locul zăpezii, ceva care să mă învăluie mai mult în spiritul Sărbătorii: lecturile tematice. Da, chiar au efect.

Am cartea lui Jeanette Winterson de câteva luni bune, însă nu i-a mai venit rândul, am tot amânat-o. Prin noiembrie am pus mâna pe ea și am răsfoit-o puțin. Cartea cuprinde 12 povești ce se petrec în jurul Crăciunului și 12 retețe numai bune de gătit și pus pe masa de Sărbători. Rețetele sunt redate într-un mod jucăuș, cu gramaje și toate cele, însă sub formă de mărturisire, încât ai impresia că stai de vorbă cu prietena cea mai bună și faceți schimb de rețete. Mi-am zis că am să mă apuc de ea la începutul lui decembrie, astfel încât să citesc câte un capitol pe zi. Să fie așa, ca un fel de Advent. M-am ținut de cuvânt și vă spun sincer că altfel am simțit cum trec zilele, altfel am intrat în starea de Sărbătoare, treptat, cu mai multă emoție în suflet. Mi-a plăcut mult senzația.

Poveștile sunt relativ scurte, deci nu-ți ia mai mult de jumătate, maxim o oră să citești una, depinde de rapiditatea fiecărui cititor. Scriitoarea îmbină atât de frumos sentimentele de prietenie, dragoste, iertare și speranță în povești cu haz, altele misterioase, siropoase, ba chiar este și o poveste foarte simpatică despre nașterea lui Isus, însă privită dintr-o altă perspectivă, cea a unui animal martor în seara magică.

Totuși, dacă inițial eu crezusem că sunt 24 de capitole pentru a marca timpul de așteptare de dinaintea Crăciunului, ei bine, scriitoarea a punctat altfel treaba. De fapt sunt 12 capitole, fiecare având 2 părți: o poveste și o rețetă. Sunt 12 pentru că, potrivit spuselor ei, eu până acum n-am știut, Crăciunul ține 12 zile, începând cu Ajunul. De aici și titlul de Zile de Crăciun. Oricum, mi-a plăcut și varianta mea și anume să citesc în fiecare zi a Adventului câte o poveste tematică. Chiar îmi propun să repet și în viitor. Vă recomand și vouă să o faceți!

“Memoria nu funcționează cronologic. Mințile noastre sunt mai puțin interesate de momentul în care s-a petrecut ceva, decât de ce s-a petrecut și de cine a fost implicat. Pe măsură ce trece vremea, pare mai puțin important să ții minte cu exactitate luna sau anul. Nu putem spun întotdeauna când, însă putem spune mereu <Asta e ceea ce s-a întâmplat>.”

“ N-am fost niciodată bună la luat hotărâri de Anul Nou. Ajunul Anului Nou, ca și Ajunul Crăciunului, este pentru mine un prilej de meditație. E un prilej bun de a mă uita în urmă – nu în ideea de a face lucrurile mai bune, cum ar fi să-ți exersezi stilul de înot sau să-ți îmbunătățești franceza. Nu, lucrurile importante nu trebuie făcute mai bine, ci altfel.

S-ar putea să fie vorba despre felul în care relaționezi cu partenerul de viață sau cu copiii tăi. S-ar putea să fie vorba de nevoia de a aduce mai multă bucurie în viața ta. Ar putea fi vorba despre nevoie de a-ți face timp. Ar putea fi vorba despre nevoia de a renunța la ceva.

Să faci lucrurile altfel e dificil. Ne plac tabieturile. Cred că de-asta se hotărăsc oamenii să renunțe la anumite obiceiuri tocmai de Anul Nou. Unii o fac, cu ajutorul voinței; cei mai mulți dintre noi nu reușim. Acțiunile și comportamentul – obiceiurile – se află la suprafață. Motivele pentru care acționăm sau ne comportăm în anumite feluri sunt de obicei adânc îngropate în subconștient – așa că e greu să ne schimbăm comportamentul, până nu schimbăm ceva fundamental legat de noi înșine.”