Recenzie Misery scrisa de "crissis95"

Recenzie Misery scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Misery 18.14 lei *
Misery 27.36 lei *
Misery 53.99 lei *

Numele cartii: Misery
Autor (i): Stephen King
crissis95 crissis95 pe 2017-03-07 15:26:43 Rating:

Daca te-ai obijnuit deja cu inceputul “’putin plictisitor” a lui Stephen King, Misery incepe brusc prin accidentul lui Paul Sheldon.
Romanul constituie doua personaje principale, primul fiind Paul, iar cel de-al doilea este Annie Wilkes – “salvatoarea” acestuia. Mai tot romanul constituie “salonul” unde este internat autorul bestseller’ului Misery, dar imprejurimile – care constituiau parterul casei lui Annie.
Cele aproape 400 de pagini reprezinta lupta pentru propria viata,lupta ce probabil nici unul dintre noi nu ne-am putea inchipui, durerea, suferinta, singuratatea, foamea ; si totusi aici putem observa cat poate un om sa indure, atat fizic, cat si pe plan psihologic – ramanandu-ti doar propriile ganduri care te indeamna sa iei unele decizii ce iti pot fi fatale – dar cui i-ar pasa? Cine stie unde te afli? Cine stie ce ai patit? Cat ai suferit?
Annie Wilkes este “cel mai mare fan” a lui Paul, dar mai ales a lui Misery. Devine revoltata in secunda in care afla finalul seriei ce duce la moartea lui Misery. Aceasta il forteaza pe autorul nostru sa scrie “Intoarcerea lui Misery” si il pune sa-si distruga cea mai buna creatie a sa de pana atunci “Masini de lux”, pedeapsa” necesara” pentru limbajul folosit de autor, neascultarea si incapatanarea de care da dovada Paul. Pe langa aceasta tortura de a-si distruge propria creatie, insemna totodata sa-si distruga o parte din suflet; Acesta este doar inceputul vizitei lui Paul Sheldon in casa lui Annie. Intre timp acesta va fi supus multor alte torturi, inclusive la mutilare si schilodire – fiind spre “binele sau” (cum spunea Annie), deoarece ea la salvat de la moarte si l-a adus intr-un loc mai rau ca iadul.
In timpul sederii sale la “spitalul privat Wilkes”, Paul descopera secretele fanei sale infocate, sau mai bine zis asistentei sale personale, reuseste sa evadeze din camera in care era tinut prizonier cu ajutorul scaunului rulant - cumparat special pentru ca Paul sa poata sta sa scrie cartea ce o readuce pe Misery la viata – iar iesirile sale incognito din camera duceau ba la sursa de mancare, ba o vizita la farmacia spitalului Wilkes; va trebui sa suporte consecintele in urma carora a fost catalogat drep “baiat rau”, dar totusi inauntrul sau se da o lupta continua sa traiasca si sa se razbune pe fana lui infocata.
Aceasta este doar o mica parte din carte, iar la fiecare scena noua intre cei doi vei ajunge sa te intrebi daca tu ai fi fost Paul, cum ai fi reactionat? Ce decizii aveai de gand sa iei? Este viata scrisa a unui autor care se afla la apogeul carierei sale si brusc totul se intetoseaza si nimeni nu mai poate vedea nimic spre viitor, dar un lucru este cert; in orice secunda putea fi ucis cu usurinta.