Recenzie Insula doctorului Libris scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie Insula doctorului Libris scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Insula doctorului Libris 18.54 lei *
Insula doctorului Libris 20.33 lei *

Numele cartii: Insula doctorului Libris
Autor (i): Chris Grabenstein
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2016-03-13 07:32:49 Rating:

Nu mi l-am imaginat niciodată pe Hercules purtând colanți verzi și trăgând cu arcul (sau mai bine zis, rupând 4 arcuri, în încercarea de a ținti), că ar putea fi tovarășul de "nelegiuiri" a lui Robin Hood și că împreună cu cei trei mușchetari s-ar lupta cu Şopârla Spațială. Dar pentru toate există un început, nu?

Insula doctorului Libris e o carte interesantă atât prin povestea în sine, cât și prin morală. Părinții lui Billy sunt în pragul divorțului, motiv pentru care acesta își petrece vacanța de vară la cabana doctorului Libris, coleg de serviciu cu mama lui. Cabana este situată pe malul unui lac ce înconjoară o insulă, cunoscută ca sanctuar pentru păsări, însă în realitate ascunzând laboratorul secret al doctorului Libris, care desfășura un experiment științific asupra lui Billy (idee subliniată de fișele de laborator inserate în carte). Tema experimentului este capacitatea imaginației copiilor de a se materializa în real, descoperire care spera dr. Libris că îi va aduce mulți bani. Astfel, citind din cărțile din biblioteca din cabană și din biblioteca proprie, Billy și prietenii săi, Walter, Alyssa și Farkas îi aduc pe insulă pe Hercules, Robin Hood și domnița Marian, șeriful de Notthingam, Tom Sawyer, Pollyana, Jack (împreună cu al său vrej de fasole) și uriașul din poveste, Șopârla Spațială și rechinodilul (din centrul pământului imaginat de Jules Verne). După ce conștientizează puterea imaginației sale, Billy pune la cale împreună cu Walter un plan pentru a-i face pe părinții lui să se reîndrăgostească unul de celălalt: îi trimite cu mașina timpului înapoi în trecut, în localul unde s-au cunoscut și să își reamintească de ce se iubesc. Deși planul nu merge exact așa cum și l-au imaginat, lucrurile se termină într-o notă pozitivă și toată lumea este fericită. Inclusiv dr. Libris, care fuge de pe insulă cu un elicopter, pentru a duce rezultatele experimentului la potențiali cumpărători.

Pe parcursul acțiunii, autorul face referire la peste 20 de cărți clasice, din care aduce în povestea lui Billy părți și personaje, stârnind curiozitatea copiilor de a citi respectivele volume. Recomand cartea tuturor copiilor pasionați de aventuri și mister. E o poveste originală, ce nu se citește seara, înainte de culcare, căci cu greu poți lăsa cartea din mână pentru a trece la somn :)