Recenzie Regina Elisabeta a II-a. Portret intim scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Regina Elisabeta a II-a. Portret intim scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Regina Elisabeta a II-a. Portret intim 21.18 lei *
Regina Elisabeta a II-a. Portret intim 22.86 lei *

Numele cartii: Regina Elisabeta a II-a. Portret intim
Autor (i): Andrew Marr
cornelia.popa cornelia.popa pe 2016-02-26 08:00:58 Rating:

În ultimul timp au început să-mi placă biografiile. Inițial mă gândeam că sunt mai captivante pentru cei ce studiază sau lucrează într-un anumit domeniu ori pur și simplu sunt interesați de vreo personalitate. Acum cred că biografiile sunt utile pentru toți, indiferent de personalitatea în cauză, și spun asta pentru că ajungi să afli printre rânduri niște informații despre ce se întâmplă în jurul tău despre care habar nu aveai și care îți îmbogățesc cultura generală într-un mod surprinzător.

Nu e prima biografie pe care am citit-o, însă până acum am citit doar despre personalități ce mă interesau. Deși nu mă gândeam că viața Reginei Elisabeta a II-a mă poate incita și ajuta în vreun fel, spre surprinderea mea… chiar a făcut-o! Deși e o carte voluminoasă, scriitura e pe înțelesul tuturor, bine explicată și ușor de înțeles pentru cei care nu sunt familiarizați cu monarhia și ce presupune ea, date privind personalități importante de la Curtea Regală și așa mai departe.

Cartea e scrisă cronologic, rareori revenindu-se la întâmplări din trecut, eventual doar atunci când autorul face vreo asemănare sau deosebire. Andrew Marr ne prezintă personalitățile ce s-au perindat la Curtea Regală, începând cu foști regi și regine, premieri și apropiați, dar în mod special cum au influnțat acestea viața Reginei Elisabeta a II-a.

Surpinzător mi s-a părut faptul că, deși Elisabeta și sora ei nu au putut merge la școala și au urmat cursuri private, li s-a permis să învețe să călărească și să aibă grijă de cai, să învețe să repare diferite lucruri, să tragă cu arma și chiar să vâneze. Elisabeta a urcat la tron în anul 1952, așa că are 64 de ani de domnie, fiind printre puținele personalități ce au domnit așa mult. Totodată, m-a uimit faptul că ea domnește nu doar asupra Regalui Unit cum credeam eu, ci este regină a încă cincisprezece state suverane (sub numele de Commonwealth): Australia, Canada, Noua Zeelandă, Jamaica, Barbados, Bahamas, Grenada, Papua Noua Guinee, Insulele Solomon, Tuvalu, Sfânta Lucia, Sfântul Vicențiu și Grenadine, Antigua și Barbuda, Belize și Sfântul Kitts și Nevis. Acest fapt face și mai uimitor modul în care a reușit să domnească atâția ani, timp în care s-au schimbat o mulțime de lucruri, în care lumea s-a schimbat la propriu față de momentul când a urcat ea la domnie, am putea spune.

Deși am fi tentați să credem că Regina are și poate face tot ce dorește, în realitate ea are nevoie de permisiune. Da, am putea spune că Regina, alături de celelalte persoane de la Curtea Regală, și cei din Consiliul Regal depind unii de alții. Astfel, Regina are impus un venit de care dispune pentru a-și satisface necesitățile și plăcerile și totodată trebuie să plătească impozit. Nu poate vinde nimic din ceea ce deține ca Regină (bijuterii, pământuri) ci doar ce i se cuvine din propria moștenire.

Un alt lucru ce m-a captivat și care mi-a atras atenția a fost partea în care se vorbește despre Prințesa Diana. Recunosc că nu m-am interesat niciodată în mod expres despre Prințesa de Wales și că tot ce știam despre ea e doar ce a ajuns accidental pe la urechile mele și anume că a fost o personalitate extraordinară, blândă, frumoasă, care făcea o mulțime de acte caritabile și care a murit într-un mod subit și se presupune că nu a fost doar un accident. Andrew Marr dezvăluie informații noi pentru mine, și anume că relația dintre Prințesa Diana și Prințul Charles a sfârșit în urma multor trădări și minciuni. Fiindcă timpurile de atunci și postura în care se aflau nu le permiteau să divorțeze așa ușor, căci ar fi fost împotriva valorilor ce le susținea Regalitatea, aceștia au început să-și facă rău unul altuia, ceea ce cred eu că a fost și mai grav. Mai exact, au apărut relațiile extraconjugale ce bineînțeles că au ieșit la iveală și nu în ultimul rând, cartea Prințesei Diana. Cartea ataca direct Curtea Regală, căci era interzis ca cei din interior să vorbească despre ce se petrecere în familie, așadar am putea spune că a fost un act de trădare. Totodată, m-a surprins faptul că aparițiile în media erau puse la cale de Diana. Toate aceste acțiuni ale ei au făcut mult rău și au afectat în mod direct Curtea Regală și implicit pe Regină. Toate cele scrise de autor în ceea ce o privește pe Prințesa de Wales o pun pe aceasta într-o lumină proastă, iar Andrew Marr este de părere că moartea Dianei a fost un pur accident, având în vedere că acesta s-a întâmplat la ceva timp după divorț, când lucrurile s-au calmat cât de cât și ea își trăia viața deja alături de alt bărbat.

Cum spuneam, Regina Elisabeta a II-a a avut multe de înfruntat și îndurat pe toată perioada domniei și e surprinzător că nu a avut niciodată tentația de a abdica. A purtat cu mândrie și demnitate coroana și a continuat să zâmbească. În 2012 și-a celebrat Jubileul de Diamant, moment ce marchează cei 60 de ani de domnie, iar anul acesta împlinește vârsta de 90 de ani. O viață plină de furtuni, soare și învățături.

“Calitatea timpului de care dispui depinde întotdeauna de tine.”