Recenzie Maine scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Maine scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Maine 15.26 lei *
Maine 20.93 lei *

Numele cartii: Maine
Autor (i): Guillaume Musso
cornelia.popa cornelia.popa pe 2016-02-19 08:12:27 Rating:

Când crezi că Musso nu mai are ași în mânecă, hop, apare o carte și mai faină! Se pare că autorul e prins în lupta dintre trecut, prezent și viitor, căci le îmbină mereu, încearcă să schimbe câte ceva din fiecare și să salveze iubiri, vieți și amintiri și teleportează cititorul într-o poveste extraordinară, imprevizibilă și plină de suspans până la ultima pagină.

Matthew e profesor de filosofie la Cambridge, își practică meseria cu drag și este apreciat pentru ceea ce face. Continuă să fie un profesor exemplar chiar și după ce trece printr-o suferință cruntă, își pierde soția într-un accident chiar în ajunul Crăciunului. Deși e depășit de emoții și tristețe, încearcă din răsputeri să facă față acestei drame pentru a-i oferi fiicei lui, Emily, un cămin echilibrat și plin de dragoste.

Emma are ghinionul de a se îndrăgosti doar de cine nu trebuie, în mod special de bărbați căsătoriți ce-i promit luna de pe cer dar mai apoi o lasă cu ochii în soare. Săturată de atâtea dezamăgiri încearcă să-și ia viața, însă destinul îi mai dă o șansă. Se angajează ca somelier la un restaurant recunoscut din New York (și aici am fost plăcut surprinsă să văd că e vorba despre restaurantul lui Jonathan Lampereur – vestitiul chef dintr-un alt roman de-a lui Musso, Chemarea îngerului, ca să vezi ce mică-i lumea!) și încearcă să ducă o viața liniștită.

Când ambii credeau că nu mai dreptul la fericire, viața îi ia prin surprindere. Matt cumpără un laptop de la un târg de vechituri, vânzătorul susținând că ar fi fost al surorii lui. Dând peste niște poze din memoria laptopului, acesta îi trimite un email Emmei pentru a o întreba dacă mai are nevoie de ele. În urma unui schimb de replici, între aceștia doi se aprinde o scânteie și simt că merită să-și mai încerce o dată norocul în dragoste. Își dau întâlnire a doua zi la un restaurant din Manhattan și de aici începe farmecul și misterul poveștii. De ce? Pentru că ambii se prezintă încrezători la întâlnire, în același loc, zi și oră și totuși nu se întâlnesc, pentru că nu duc în același an. Cred că au fost lăsați baltă și sunt amândoi dezamăgiți și plini de furie, totuși, după ce analizează anumite detalii, Matt descoperă că Emma este cu un an în trecut și atunci face legătură cu accidentul lui Kate, soția sa, și crede că o poate salva.

Deși era sceptică la început, Emma acceptă să-l ajute pe Matt, însă după amănunțite investigații este pusă în fața unui adevăr crunt. Kate se pare că nu era așa cum Matthew credea, ea ascundea o mulțime de secrete și planuri ce nu-l includeau și pe soțul ei, ba din contra. Emma trebuie să aleagă între două vieți, cea a lui Kate sau a lui Matt.

Guillaume Musso răsucește povestea într-un mod surprinzător. De la doi soți ce se iubeau necondiționat la două persoane ce nu s-au cunoscut niciodată, de la zâmbete și cadouri de Crăciun la răpiri și asasini ruși, de la cer senin la tornadă. Un roman extraordinar și plin de emoție. Chapeau, Musso!

„Dragostea se târăște când nu poate să meargă.” Shakespeare

„Nimic nu este imuabil, mai ales fericirea. Fragilă precum sticla, ea nu trebuie să fie considerată o achiziție, căci poate să nu dureze decât o clipă.”

„Să te îndrăgostești de cineva pentru felul în care e îmbrăcat e ca și cum ți-ar plăcea o carte după coperta ei.”