Recenzie Aristotel și Dante descoperă secretele universului scrisa de "Bianca M. Calin"

Recenzie Aristotel și Dante descoperă secretele universului scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Aristotel și Dante descoperă secretele universului 26.3 lei *
Aristotel și Dante descoperă secretele universului 27.05 lei *

Numele cartii: Aristotel și Dante descoperă secretele universului
Autor (i): B.A. Saenz
Bianca M. Calin Bianca M. Calin pe 2016-02-12 19:33:22 Rating:

Deși am terminat cartea aceasta acum câteva zile, îmi este încă greu să vorbesc despre ea. Pentru mine, ”Aristotel și Dante descoperă secretele universului” este cartea pe care aș vrea ca toată lumea să o citească, dar, în același timp, mi-aș dori să fie numai a mea. Aș vrea să pot uita că am citit-o și să o citesc din nou, să retrăiesc această poveste minunată din nou. Atât de mult mi-a plăcut.

”Aristotel și Dante descoperă secretele universului” este una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit până acum, cu siguranță. Nu numai că este foarte bine scrisă, dar are puterea de a lăsa o impresie atât de puternică asupra ta, încât te gândești la ea și la personaje mult timp după ce ai terminat-o.

Dacă ar fi să folosesc un singur cuvânt pentru a descrie experiența acestei cărți, ar fi ”reală”. Pentru că atât cartea, cât și experiența de a o citi, au fost atât de reale, încât am simțit că am fost unul dintre personaje și că am trăit povestea pe pielea mea. ”Aristotel și Dante descoperă secretele universului” este una dintre cărțile care parcă prinde viață imediat ce o deschizi.

În primul rând, cred că cel mai bine sunt transmise sentimentele personajului principal, Aristotel. Citind cartea, m-am putut regăsi într-o măsură foarte mare în sentimentele și în trăirile lui. Lucrul acesta m-a apropiat foarte mult de personajul principal, dar m-a făcut și să înțeleg povestea foarte bine. Autorul înțelege foarte bine mentalitate și trăirile adolescenților și are puterea de a-l face pe cititor să înțeleagă cum este să treci prin toate schimbările specifice adolescenței.

Al doilea lucru care mi-a plăcut foarte mult la această carte au fost personajele. Aristotel și Dante sunt două personaje extrem de reale, foarte bine conturate, inteligente, simpatice, amuzante și ușor tulburate, fapt datorat vârstei. La fel de bine conturați sunt și părinții lor. Citind, ajungi să îndrăgești fiecare personaj. Relațiile dintre ele sunt foarte bine exploatate și își pun amprenta asupra poveștii. Dialogurile dintre ei sunt, din nou, foarte reale și uneori ai impresia că urmărești o convorbire ce se desfășoară exact în fața ta.

Povestea... Cum aș putea descrie povestea fără a mă repeta? Reală? Frumoasă? Emoționantă? Toate aceste lucruri, plus încă câteva pe care nu le pot numi. Cartea aceasta m-a lăsat cu o mulțime de idei și emoții pe care nu le pot numi...! Prietenia dintre cele două personaje este atât de strânsă, încât fiecare ajunge să facă un gest extrem pentru celălalt. Astfel, în carte se găsesc câteva scene foarte emoționante, care dau un farmec aparte cărții.

Scrisul autorului este destul de simplu, însă foarte potrivit cu personajele și povestea. Este relaxant, ușor de citit, cursiv. Cred că Saenz este un scriitor cu adevărat talentat, iar acest lucru se vede din personajele foarte bine conturate și din povestea plină de substraturi.

”Aristotel și Dante descoperă secretele universului” este o carte cu și despre adolescenți, însă nu numai pentru adolescenți. Romanul descrie greutățile prin care adolescenții trec la această vârstă și felul în care fiecare întâmplare minoră îi afectează. Aș vrea ca fiecare adult să citească această carte, pentru a ne înțelege mai bine. În plus, personajele simpatice, întâmplrile prin care aceștia trec și povestea superbă merită cu siguranță efortul de a o citi!