Recenzie Ce-am facut cand am tacut scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Ce-am facut cand am tacut scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Ce-am facut cand am tacut 17.91 lei *
Ce-am facut cand am tacut 22.4 lei *
Ce-am facut cand am tacut 30.4 lei *

Numele cartii: Ce-am facut cand am tacut
Autor (i): Andreea Esca
cornelia.popa cornelia.popa pe 2015-10-19 12:49:48 Rating:

Îmi place să merg la lansări de cărți, să văd cum autorul își prezintă cartea, să văd dacă mă poate convinge să o citesc sau nu. De aceea am fost și anul trecut la lansarea cărții Andreei Esca, ca să văd ce are de spus, ce are în plus cartea ei față de celelalte, astfel încât să vreau să o citesc în locul altei cărți. Sinceritate și simplitate, asta are.

Nu mă uit des la TV, la știri nici atât, însă când o vedeam pe Andreea mereu i se citea un zâmbet pe chip. Ei bine, zâmbetul ei e onest (după cum o descrie și profesorul ei de înot de când era mică, fata care zâmbea întruna și vorbea și sub apă), și e așa pentru că-i o fire caldă, deschisă, ce iubește viața, oamenii și lucrurile simple. Mulți ar putea spune că da, e ușor să zâmbești și să-ți fie bine când ai un job bine plătit și o viață de lux și nu-i contrazic, dar Andreea Esca vorbește în cartea ei de momentele cu adevărat importante din viață și care își pun amprenta pe om. Vacanțele la bunici, excursiile, prietenii din copilărie, primele declarații în iubire, clipe ce azi parcă și-au pierdut rostul, și-au pierdut din farmec. Nu doar astfel de clipe și-au pierdut semnificația, ci și anumite valori ce altădată erau pietre de temelie în evoluția unei persoane: onestitatea, integritatea, etc.

“Cred că prieteniile de pe vremuri erau altfel. Sentimentele și motivele pentru care ne împrieteneam cu cineva erau altele, mai profunde.”

Lăsând la o parte nostalgia după astfel de trăiri, Esca vorbește cu drag și patos despre viața ei. Se poate observa că-i un om împlinit și asta nu pentru că prezentul e minunat, ci pentru că mereu a crezut în bine, în frumos, în esențial.

“Toată drama lumii actuale pleacă de la faptul că nu mai există solidaritate și asta din cauză că nu omul se află în centrul tuturor lucrurilor, ci banii.”

A fost o lectură plăcută! O recomand atât celor care o urmăresc cu drag la TV, celor care știu puține despre ea (ca și mine), dar și celor care nu știu cine-i Andreea Esca (deși mă îndoiesc).

Chiar dacă-i o carte biografică, printre rânduri se găsesc frânturi de viață comună, de gânduri împărtășite, de momente de meditație care-ți fură un zâmbet și te fac să speri că binele și frumosul încă există, trebuie doar să deschidem inima să vedem!

“Indiferent de situație, pe oameni trebuie să-i poți privi mereu în ochi și nu trebuie să-ți fie niciodată rușine cu tine. Oricât de complicat ar fi adevărul, oricât de greu ți-ar fi să recunoști că ai greșit, oricât de dur ar fi să spui că suferi sau, că n-ai pierdut nimic, oricât de peste mână îți este să-i mulțumești cuiva, fă-o! Fii adevărat în relațiile cu prietenii pentru că doar așa îi vei păstra pe viață și numai așa le vei obține stima pentru totdeauna, chiar și atunci când, poate, le-ai greșit cu ceva. Nimic nu este mai de neiertat decât lipsa de asumare, teama de exprimare, fuga de adevăr, frica de viață…”