Recenzie Slam. Din dragoste pentru Layken scrisa de "Silvia1988"

Recenzie Slam. Din dragoste pentru Layken scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Slam. Din dragoste pentru Layken 25.33 lei *
Slam. Din dragoste pentru Layken 31.26 lei *

Numele cartii: Slam. Din dragoste pentru Layken
Autor (i): Colleen Hoover
Silvia1988 Silvia1988 pe 2015-09-10 19:32:13 Rating:

Cand am vazut prima data titlul cartii, intrebarea care mi-a trecut prin minte a fost: “Ce inseamna slam?” Auzisem termenul in alte imprejurari, dar nu am facut nicio conexiune. A trebuit sa citesc cateva capitole pentru a afla ca slam este de fapt poezie recitata pe scena unui pub sau club de profil. O alta surpriza: microfonul de pe coperta m-a dus cu gandul la muzica, la niste personaje care cocheteaza cu imaginea de star… de fapt personajele nu canta, ci doar recita poezie.
Daca nu s-a facut pana acum un film dupa aceasta carte, nu stiu ce mai asteapta regizorii. Subiectul se preteaza excelent la un “romance”, cu actori calzi si blonzi care apar frecvent in filme americane. Si locul de desfasurare a actiunii este potrivit: SUA, mai precis statul Michigan.

Personajul principal, Layken, este o adolescenta aflata in ultimul an de liceu. Impreuna cu familia – adica mama si fratele ei – se multa in Michigan, fara prea mult entuziasm, lasandu-si in urma prietenii, scoala si tot ce o lega de vechea casa, care se intampla sa nu aiba nimic in comun cu cea din prezent: statul Texas, un loc fara frigul si zapada cu care nu se impaca prea bine.

Acest conflict interior nu dureaza insa mult. Inca inainte sa-si multe toate lucrurile in noul camin, Layken face cunostinta cu vecinul ei de la casa de vizavi: Will, un tanar cu doar cativa ani mai mare decat ea. Cred ca nu are rost sa mentionez ce se intampla cu o fata de optsprezece ani cand intalneste un tanar atragator, care apare ca o raza luminoasa in mijlocul unui univers prafuit: da, se indragosteste instantaneu. Mi-a scos un zambet nostalgic aceasta “pravalire” adolescentina in groapa cu sentimente, stiind ca exact asa se intampla la optsprezece ani si chiar mai tarziu… Pe de alta parte, autoarea nu aluneca pe firul previzibil si, dupa stabilirea chimiei dintre cei doi, apar lucruri pe care nu le-am putea banui prea usor.

Dupa o promitatoare intalnire romantica, Layken merge in prima zi la noul liceu si afla un lucru despre Will care va constitui o piedica serioasa in relatia lor. Colac peste pupaza, nici lucrurile in familia ei, ramasa fara tata, nu stau tocmai roz – la polul opus as spune.

Cu o mana de vesti proaste aruncata (oarecum nedrept) de autoare, povestea capata un iz dramatic pe care trebuie sa-l acceptam pana la final. Totusi ramane frumoasa, sensibila, presarata cu versuri de poezie slam si cu conversatii relaxante, inclusiv cu umor. Veti intalni si multe obiceiuri specific americane. Ca le apreciati sau nu, ele fac parte integrala din viata personajelor.

Cartea se incadreaza la categoia “teen lit”, asadar o recomand celor care sunt pasionati de acest gen literar, cu personaje tinere care abia descopera lumea din jur si invata sa se adapteze la ea. Layken este un fel de Cinderella moderna, cu un alt destin, in care mama si surorile vitrege sunt inlocuite de piedici si probleme ale societatii din prezent. Iar Will, “printul chipes salvator”… Ei bine, Will e superb si punct. Indiscutabil.