Recenzie Fata de hartie scrisa de "Gavrilut Roxana"

Recenzie Fata de hartie scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Fata de hartie 24.43 lei *
Fata de hartie 24.43 lei *
Fata de hartie 34.9 lei *

Numele cartii: Fata de hartie
Autor (i): Guillaume Musso
Gavrilut Roxana Gavrilut Roxana pe 2014-08-03 21:33:50 Rating:

’’-Tom, deschide-mi!
Strigătul rămase în vânt şi rămase fără răspuns.
-Tom! Sunt eu, Milo. Ştiu că eşti acolo. Ieşi din bârlog, fir-ar să fie!’’
Guillaume Musso vine cu ceva inedit, care, de data aceasta va avea un impact absolut asupra tuturor cititorilor. Cel mai înalt grad al ficţiunii de care ar fi fost în stare, el creionează povestea dintre Billie Donelly, o tânără frumoasă şi scriitorul Tom Boyd.
Lectura acestui roman ne ’’reeducă’’, ne plimbă prin toate colţurile lumii şi ne învaţă ce e adevărata prietenie, adevărata dragoste şi secretele ce nu pot fi niciodată spuse. Ceva-ul pe care fiecare îl are ascuns în suflet.
Ceea ce m-a impresionat a fost povestea absolut imposibilă pe care a creat-o Musso. Iar finalul, ei bine, finalul e într-adevăr imprevizibil! Chiar dacă are un final deschis, cartea a câştigat dreptul la nemurire. Cuvintele par sărace pentru a exprima ceea ce am simţit când am atins cartea, când am citit primele rânduri, ca mai apoi să fiu martoră la aventura incredibilă a celebrului scriitor Tom Boyd.
După o despărţire dureroasă de Aurore Valancourt, Tom Boyd cade într-o depresie îngrozitoare. Începe să se drogheze cu medicamente şi anxiolitice, renunţă la scris şi-şi tratează prietenii, pe Milo şi Carole, cu indiferenţă. Până la un moment când...în casa de pe plajă, apare o femeie ’’goală puşcă’’, spunând că e Billie Donelly, din al doilea volum al trilogiei. Dar cum ajunse aici? Pare atât de simplu. O ediţie specială, o greşeală de fabricaţie. Totul se opreşte la pagina 266 ’’-Te implor! strigă ea, căzând..." Tom, iniţial cu mari îndoieli asupra acestui mister, îi pune întrebări, la care ea răspunde cu promtitudine. E îngrozit de-a dreptul. De ce venise aceasta? De ce intrase în viaţa lui? Pentru a-l ajuta, pentru a-l face să să reapuce de scris. Aventura lor începe abia atunci când îşi fac o promisiune unul altuia. Billie îi promite că-l va ajuta să se împace cu Aurore, iar el că va termina romanul pentru a se întoarce în lumea de unde venise.
Fiecare are parte de întâmplări minunate. Sunt absorbiţi de irealul relaţiei pe care o au şi le e frică de ceea ce ce va întâmpla.
Tom spune la un moment dat:’’Ce este, în fond, o carte? Simple litere alienate într-o anumită ordine pe hârtie. Nu e suficient să pui punct la finalul unei povestiri pentru a o face să existe.’’
Un mic monolog adresat lui Billie (citiţi până la sfârşit, veţi avea şansa să descoperiţi întorsătura pe care o ia întreaga poveste.)
’’ Ai devenit, dintr-o greşeală, <<o pată de sânge care vorbeşte>>, ai venit într-o lume aproape dezagreabilă şi ai schimbat viaţa unui om… Viaţa e cel mai nesigur mod de a trăi. Nu încerca să vezi dincolo de ea. Să devii <<fata de hârtie>>, care iubeşte lumea reală mai mult decât pe cea ficţională e, poate, imposibil. Dar tu ai reuşit să iubeşti lumea; să iubeşti gustul mâncării, savoarea unui fruct, razele soarelui ce cad aievea peste chipul tău. Ai răsărit de unde ne aşteptam mai puţin, de acolo unde se avântă cu toţii pentru a uita de cercul vicios în care se află. Ai avut posibilitatea să-ţi iubeşti creatorul şi să-l faci să se reapuce de scris. Nu crezi că e un lucru mare?? De când se tot chinuia să creeze, dar nu mergea? Tu ai apărut într-o noapte… spunându-i cine eşti. Cum ai fost tratată? Ca o cititoare disperată, care s-a regăsit în opera lui.’’