Recenzie Chemarea ingerului scrisa de "Silvia1988"

Recenzie Chemarea ingerului scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Chemarea ingerului 21.99 lei *
Chemarea ingerului 24.43 lei *

Numele cartii: Chemarea ingerului
Autor (i): Guillaume Musso
Silvia1988 Silvia1988 pe 2014-02-24 19:31:49 Rating:

La modul in care debuteaza aceasta poveste, ai spune ca urmeaza sa te delectezi cu o chestie relaxanta si usurica. Nici prin gand nu i-a trecut subsemnatei, cititoare de literatura romantica, faptul ca a achizitionat ditamai romanul politist.

Dar nu trece mult pana realizam ca “Ingerul” lui Guillaume Musso are toate caracteristicile – as putea spune si atuurile – unui roman cu pac-pac-uri, mai degraba decat cu reflectii filosofice insirate pe pagini albe, la ceas de seara.

Tema o reprezinta cautarea acerba a identitatii proprii, a doua personaje prezentate la inceput in paralel, impreuna in partea a doua: Madeline si Jonathan, ambii aflati in plina maturitate, dar cu trecuturi incarcate de frustrari si dezamagiri. Intalnirea celor doi e predestinata, iar intamplarile care urmeaza nu fac decat sa-i apropie si mai mult unul de altul, pe masura ce noi, cititorii suntem introdusi in subtilitatile unui dosar de rapire lasat in stand-by de fosta femeie-politist si a vietii personale tumultoase a barbatului – fost bucatar de renume mondial.

Pe alocuri intalnim si pasaje mai sentimentale, cu o oarecare nota romantica. Dar ele sunt nesemnificative pe langa greutatea investigatiilor, a scenelor de actiune, a scenelor violente si de cruzime. Da, si cele din urma sunt la fel de bine descrise (dezavantaj – cititorii sensibili).

Mi-a placut felul in care a fost construita povestea, cum a corelat autorul indiciie pentru ancheta si secvente din trecutul si prezentul personajelor, pentru a da sens cazului “Alice”. Fata de o inteligenta sclipitoare ce a reprezentat obsesia carierei lui Madeleine este ‘fantoma’ (mai bine zis ingerul) cartii si cititorii vor ajunge sa-si doreasca sa fie gasita, la fel de mult ca personajele. Modul in care asta se intampla si descoperirile de pe parcurs dovedesc ca autorul a avut o imaginatie fructuoasa si nu duce lipsa de originalitate. Povestea trezeste curiozitate si fascinatie datorita numeroaselor locuri prin care suntem “plimbati” si pentru ca avem ocazia sa patrundem in psihicul personajelor aflate la ananghie sau in asteptarea unui miracol.

Dincolo de asta… sincer sa spun personajele – ca si intregul roman – nu sunt tocmai genul meu. Nu prea pot empatiza cu Wonder Woman care aterizeaza in picioare pe tocuri si are mereu coafura perfecta. Cel putin asa am perceput-o eu pe Madeleine. . Pot cel mult s-o admir si sa urmaresc cum sare dintr-un bolid luxos in alt bolid luxos, cum manuieste pistoale de diverse calibre si cum profita de avantajele sexualitatii ei pentru a-si atinge scopurile si a demasca ticalosii. De asemenea, nu prea ma incalzeste descrierea aparaturii de ultima generatie, a masinilor si a tuturor locurilor de referinta de pe Glob – New York, Paris, San Francisco – in care sunt plasate scenele cheie din carte. E doar o opinie personala, nu neaparat si cea mai buna – dar prea mare adunatura de metropole in care se petrec urmariri intre masini, scene de adulter, revelatii romantice si asa mai departe.

Insa romanul este unul bun, il recomand celor ce prefera genul politist, cu o Politie zugravita intr-un mod usor idealist, fata de realitatea mult prea trista din jurul nostru.