Recenzie Un an in Provence scrisa de "MissValery"

Recenzie Un an in Provence scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Un an in Provence 13.79 lei *
Un an in Provence 16.1 lei *
Un an in Provence 25 lei *
Un an in Provence 25 lei *

Numele cartii: Un an in Provence
Autor (i): Peter Mayle
MissValery MissValery pe 2013-07-04 11:42:36 Rating:

Ce poate fi mai frumos decat o carte care sa te poarte cu gandul pana in Provence? Sa traiesti acolo, asa cum a facut-o Peter Mayle, un englez fascinat, pe buna dreptate, de stilul de viata provensal.

Un an in Provence este prima carte din seria dedicata acestei regiuni idilice si prezinta, luna cu luna, acomodarea scriitorului si a sotiei sale cu traiul parca lipsit de griji al francezilor. Nu ca ar fi greu, avand in vedere ca viata in Luberon se invarte in jurul mancarii (si ce mancare!), a vinurilor si... curselor de capre. Daca sunteti mai pofticiosi din fire, cartea aceasta o sa fie o tortura, dar o tortura delicioasa. Pacat ca nu sunt lasate si cateva retete la final, pentru aceia mai cutezatori dintre noi.

Dupa cum se va vedea in carte, cumpararea unei case vechi de 200 de ani nu este o problema pentru Mayle. Adevarata problema se dovedeste a fi renovarea ei, intrucat in Luberon timpul se masoara in anotimpuri, nu in ore sau zile. Dar totul e bine cand se termina... pana la Craciun. "Am aflat ca in Provence timpul este o marfa foarte elastica, pana si atunci cand este definit in termeni clari si hotarati. Un petit quart d'heure inseamna candva in cursul zilei de azi. Demain inseamna candva saptamana asta. Si, cel mai elastic segment de timp din toate, une quinzaine, poate sa insemne trei saptamani, doua luni sau anul viitor, dar nici in ruptul capului nu inseamna doua saptamani."

Ce mai aflam din aceasta carte? Ca sudul Frantei nu este ocolit de ninsori si nici de mistral, ca e suficient sa te muti in Provence pentru ca totii prietenii tai sa isi aminteasca de tine, ca exista o "mafie" a trufelor si ca "fiecare sat celebreaza luna august intr-un fel sau altul - cu o competitie de boules, o cursa de magari, un gratar in aer liber sau cu un targ". De asemenea, primim sfaturi pretioase despre cum poate fi mutata o masa de piatra masiva, bune de pus in practica doar daca nu e graba si masa respectiva poate fi mutata in cateva luni.

Pentru provensali, gastronomia este o adevarata religie, degustarea de vin este o arta, iar strainii, niste nefericiti, privati de placerea de a locui intr-un asemenea paradis si care trebuie imbuibati cu mancare.

Diferentele dintre britanici si francezi sunt, ca de fiecare data, o sursa nesecata de inspiratie si umor. Peter Mayle este, ca si compatriotul sau, Michael Sadler, un englez indragostit iremediabil de zonele pitoresti din Sudul Frantei. Si cine l-ar invinui? La urma urmei, intre o metropola ploioasa si un orasel de la poalele muntilor dintre Avignon si Aix-en-Provence, voi ce ati alege?

Cartea este presarata cu expresii si cuvinte frantuzesti, lucru care contribuie la comicul de limbaj si care completeaza savuros comicul de situatie. De citit cand sunteti in vacanta sau cand visati la vacanta, fie ea in Provence sau oriunde altundeva.