Recenzie Gazda scrisa de "OlgaSia"

Recenzie Gazda scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Gazda 27.5 lei *
Gazda 31.89 lei *
Gazda 32.99 lei *
Gazda 34.64 lei *
Gazda 54.99 lei *

Numele cartii: Gazda
Autor (i): Stephenie Meyer
OlgaSia OlgaSia pe 2013-02-15 11:28:44 Rating:

Știu că probabil sunteți sătui de „Twilight” și vă vine să dați ochii peste cap când auziți de Stephenie Meyer și de vampiri. Chiar si eu m-am săturat oarecum de „Twilight”, I have kinda grown out of it, însă mai demult când eram în „febra” „Twilight” și am văzut o nouă carte scrisă de Stephenie Meyer trebuia să o am. Așa că am cumpărat-o din Cărturești, pentru că acolo găsești o grămadă de cărți mișto în limba engleză, și am cam uitat de ea în bibliotecă până când am văzut că va apărea filmul. După ce am văzut trailerul am zis „wow!”, mi s-a parut foarte interesant că povestea era diferită, că nu mai vedeam vampiri (mi-e de ajuns deocamdată „The vampire diaries” :)) ) și nici pe Kristen Stewart, ci vedeam newcomers (oarecum), o față feminină expresivă care joacă chiar foarte bine din ce am văzut în căteva minute de scene din film.

Cartea se încadrează tot în genul SF, abordează tare bine aspectele emoționale ale personajelor cu precădere ale personajelor principale. Există 2 „persoane” care trăiesc în acelasi corp. Melanie (omul) și Wanderer/Wanda (the soul). Și nu vorbim despre o tulburare de personalitate, ci despre faptul că Pământul a fost invadat de „the souls” care au furat practic corpurile oamenilor, dorind să pună stăpânire pe corpurile acestora și pe planetă în cele din urmă. Majoritatea oamenilor, as we know them, au disparut, au mai rămas doar câteva grupuri (Sau mai multe? Vom vedea, dacă se continuă povestea)care luptă pentru supraviețuire.
The souls(sufletele) sunt entități „pline de compasiune, răbdătoare, sincere, pure și foarte iubitoare”. Sunt pur și simplu the best a person can be. O dată inserate în craniul unei persoane începe lupta pentru control. Unele persoane cedând mai ușor, iar altele chiar deloc, acesta fiind și cazul personajului principal. Melanie e greu de „redus la tăcere” și acest lucru va influenșa foarte tare viața Wandei. Ceea ce s-a păstrat din „Twilight” oarecum e idea de triunghi amoros care aici e dusă la un alt nivel. Veți vedea despre ce vorbesc.

Ce mi-a plăcut mie tare mult e felul în care, deși îți vine să urăști sufletele pentru ceea ce au făcut și ți se pare nedrept, totuși ajungi să te atașezi de Wanda. De multe ori chiar uiți că e un „exterestru” deoarece Melanie își lasă amprenta asupra ei și când începe să cunoască oamenii ajunge să empatizeze cu ei, să-i înțeleagă și să-i ajute. Chiar dacă la început vrei cu adevarat să existe o metodă prin care Melanie să poata reveni în corpul ei și Wanda să plece, eu la final am ajuns să nu o prea mai vreau pe Melanie, așa de mult îmi plăcea personajul Wanda. Finalul oricum e parțial neașteptat. O să vedeți dacă citiți cartea. Totuși e satifăcător. Fiecare personaj are parte de closure în diferite feluri. Bineînțeles, la final te mai și lasă wanting more pentru că șmechera Stephenie și-a lăsat o portiță deschisă pentru a mai putea continua povestea în caz că mai dorește. Am citit că ar vrea să facă o trilogie. Great news, right? De acum presimt ca nu o sa-mi ajungă să-i văd pe Saoirse Ronan și Max Irons doar într-un singur film „The Host”. Ar fi excelent dacă s-ar mai continua. Eu mi-aș mai dori să citesc despre Wanda, deși inițial credeam că accentul se va pune mai tare pe Melanie pentru că titlul e The Host și corpul ei e gazda.

Mi se pare o poveste mai complexă decât „Twilight” sau poate doar îmi place mie „universul” asta mai mult. Idea de suflet, idea de infailibil totuși a „sufletului” (?) omului care persistă undeva prin minte și nu se dă bătut, deși știe că nu are atâta forță cât cea a noului suflet extraterestru pe care nu îl poate domina, dar cu care poate coexista. Mi-a plăcut și felul în care se prezintă istoricul Wandei. Povestea celorlalte vieți ale ei de pe alte planete unde a fost fie plantă, fie ceva animal și modul în care compară acele vieți cu cea a omului și cum după această experiență nu s-ar mai putea imagina în alt organism.