Recenzie Vampirul lestat scrisa de "MissValery"

Recenzie Vampirul lestat scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Vampirul lestat
Autor (i): Anne Rice
MissValery MissValery pe 2013-02-03 23:11:30 Rating:

Prima mea reactie dupa ce am terminat de citit Vampirul Lestat: asta da carte cu vampiri! Dar este aceasta revelatie suficienta pentru a ma face sa imi doresc sa citesc si celelalte carti ale autoarei?

Anne Rice chiar este "mamica" lor, a vampirilor insetati de sange si paradoxal, de iubire, nobili si nemuritori, fascinanti, dar necrutatori, sensibili la lumina zilei. Adica asa cum ii tineam eu minte din Interviu cu un vampir, inainte ca noii vampirii, romantici, vulnerabili si sclipiciosi sa le ia locul. Sa citesc aventurile lui Lestat a fost ca si cum as fi urmarit un film de groaza: desi unele faze m-au ingrozit de-a dreptul, am continuat sa citesc si sa sper la un final fericit sau macar unul care sa imi rasplateasca ambitia de a citi peste 700 de pagini (chiar mai inspaimantatoare la prima vedere decat povestea in sine). Nu mi-am primit insa finalul asteptat - cartea se termina in punct si virgula si probabil ca va trebui sa citesc si Regina Damnatilor (urmatoarea carte din seria "Cronicile Vampirilor") ca sa pot sa trag o concluzie.

Pe Lestat de Lioncourt (ce nume frumos si potrivit, nu?) ajungem sa il cunoastem in diferite ipostaze, de la tineretea sa marcata de lipsuri pana la tineretea eterna, de la "ucigasul de lupi" la indragostitul de teatru, de la vampirul curios la detinatorul unor puteri nebanuite si, mai apoi, la starul rock(!) pus pe ispravi literare. Faptul ca povestea acopera si perioada "umana" a lui Lestat, arunca o noua lumina asupra unui personaj pe care altfel l-as fi detestat cu usurinta. Iar Lestat, solist al unei trupe rock (fosta Satan's Night Out, actuala The Vampire Lestat)? De nepretuit!

Insa nu totul se invarte in jurul vampirului Lestat. Cartea prezinta, de fapt, mai multe povesti, printre care si cea a lui Armand si a lui Marius, dar de departe cea mai interesanta este cea a Celor-Ce-Trebuie-Paziti: Enkil si Akasha.

Mi-au placut reflectiile lui Lestat asupra vietii si a dragostei, a binelui si a raului, precum si faptul ca in roman apar si Louis si Claudia (vechi cunostinte din Interviu cu un vampir - filmul); mi-a placut si de Nicky la inceput, cel muritor si de Gabrielle cea neinfricata. E greu sa rezonezi cu niste creaturi care dorm in sicrie si se feresc de lumina mai rau decat de orice altceva, dar autoarea a reusit sa le confere totusi un farmec inegalabil.

Sunt multe de comentat despre lumea imaginata de Anne Rice, dar pe oricate randuri m-as intinde, ceea ce vreau sa va spun de fapt se poate rezuma in doar cateva cuvinte (trei, mai exact): cititi aceasta carte!