Recenzie Lorelei scrisa de "Andrei Andreea"

Recenzie Lorelei scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Lorelei
Autor (i): Ionel Teodoreanu
Andrei Andreea Andrei Andreea pe 2013-01-28 22:11:27 Rating:

Lorelei. Am citit-o in 2 zile. Este un love story romanesc, autentic si fara happy-end.
Pe scut, actiunea romanului se prezinta astfel : cartea incepe cu prezentarea celor doua personaje feminine, Lucia Novleanu (Lorelei, Luli, Luli-boy) si Gabriela Nei ( Gabica). Intre ele exista o prietenie la care viseaza toate fetele, care suporta chiar si distanta si in care fetele se-nteleg una pe alta chiar si fara sa rosteasca cuvinte. Partea interesanta incepe atunci cand cele doua prietene pleaca la tara inainte ca Luli sa dea Bacalaureatul. Acolo Gabriela descopera ca Luli scrie versuri, dar ca pe urma le rupe. In drumul spre casa, la Galati, in tren, se intalnesc cu Catul Bogdan, marele scriitor si profesor universitar de la Iasi care este desemnat presedintele comisiei de Bacalaureat. Acesta lesina in tren iar Luli il ajuta sa-si revina dandu-i cafea cu lamaie. Atunci se infiripa intre cei doi o dragoste pura, sincera si neobisnuita tinand cont de diferenta de varsta intre ei, de 19 ani ( daca-mi aduci bine aminte). Dupa ce Catul a cautat-o pe Luli pe strazile orasului, la inceperea bacalaureatului o zareste intr-o banca printre celelalte eleve. Intre timp si Gabriela se indragosteste de Catul, dar curios – cele doua prietene care pana atunci vorbeau despre orice, atunci cand amandoua se indragostesc evita sa se confeseze despre aceste noi sentimente. Are loc nunta intre Luli si Catul, pleaca un an in luna de miere, calatoresc in toata Europa. Cand se intorc se muta la Iasi, in casa lui Catul, care intre timp a fost renovata, si-n care initial a trait si a murit mama lui Catul. Timp de 3 ani cei doi traiesc o perioada fericita a casniciei lor, poate putin cam plictisitoare, deoarece Catul isi pierde dorinta de a mai scrie iar Luli nu are prieteni in afara de Nathan, prietenul de-o viata a lui Catul. Catul, scriitorul, primeste scrisori de la admiratoare, din cauza carora Luli devine geloasa si hotaraste sa-i faca o farsa lui Catul. Scrie scrisori, care cuprind versuri scrise de ea, i le trimite Gabrielei, aceasta le transcrie si i le retrimite lui Catul. de la Brasov. Cu ocazia sarbatorilor pascale cuplul hotaraste s-o invite pe Gabriela la Iasi, si inainte ca aceasta sa soseasca, Catul descopera .ca de fapt, misterioasa Lorelei din scrisori este Gabriela. In ziua sosirii Gabrielei la Iasi Luli este internata la spital si moare. Dupa un an Catul si Gabriela se casatoresc, se muta inapoi la Iasi, dar intr-o alta casa. Mariajul lor ii face fericiti pe amandoi, la inceput, ca pe urma se distanteaza si Catul incepe sa scrie din nou si sa se gandeasca la Luli. Gabriela isi gaseste un amant, cu care pleaca la munte si astfel Catul gaseste scrisorile pe care Gabriela le-a pastrat de la Luli si in care descopera ca totul a fost o farsa. Acesta nu poate suporta gandul ca a tradat-o pe Luli si se arunca in Dunare.
Argumente pro:
-lectura usoara
-multe figuri de stil