Recenzie Visul lui joy scrisa de "simsim"

Recenzie Visul lui joy scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Visul lui joy 23.9 lei *
Visul lui joy 25.94 lei *

Numele cartii: Visul lui joy
Autor (i): Lisa See
simsim simsim pe 2013-01-13 22:04:23 Rating:

Poate pentru că e cea mai recentă lectură sau poate pentru că interesul meu pentru China e tot mai mare datorită lecturilor din facultate, cartea asta mi s-a lipit de suflet. Eram la ultimele 50 de pagini şi parcă o citeam tot mai anevoios pentru că nu-mi doream să se termine. Ce ciudată e înclinaţia asta a omului. Cum vrem să ne înconjurăm cu lucruri frumoase şi totuşi ne place atât de mult o carte care descrie atrocităţile din China „Marelui Salt Înainte” a lui Mao Tsetung.

May şi Pearl (“Fetele din Shanghai“) trec oarecum în plan secund în acest volum, personajul principal fiind Joy (fiica naturala a lui May) care decide să fugă în China, orbită de promisiunile propagandei comuniste. Pearl, mătuşa lui Joy (care a crescut-o), pleacă în China în căutarea ei. Joy ajunge să-şi întâlnească tatăl natural (Z.G) şi să aibă parte atât de beneficiile unei vieţi îndestulate (Z.G este un artist destul de cunoscut în Shanghai) cât şi de viaţa dură de la ţară unde munceşte şi mănâncă la comun cu ceilalţi săteni. Joy se căsătoreşte cu Tao şi au împreună o fetiţă (simbol al ghinionului în China), pe Samantha. Joy are de suferit tot mai mult, este marginalizată de familia lui Tao şi de săteni, foametea pune stăpânire pe comuna lor. Când observă că promisiunile lui Mao nu se îndeplinesc, că oamenii mor de foame în jurul lor, că relaţia cu Tao s-a degradat iremediabil, Joy decide să le ceară ajutorul lui Pearl şi May pentru a se putea întoarce în America.