Recenzie Namaste. un roman de aventuri spirituale in india scrisa de "MissValery"

Recenzie Namaste. un roman de aventuri spirituale in india scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Namaste. un roman de aventuri spirituale in india 22.4 lei *

Numele cartii: Namaste. un roman de aventuri spirituale in india
Autor (i): Sega
MissValery MissValery pe 2012-10-07 22:53:52 Rating:

Namaste, romanul lui Sega de aventuri spirituale in India mi-a placut mult. Nesperat de mult. Octavian Segarceanu (da, Sega este compatriot de-al nostru) m-a surprins placut cu o carte scrisa parca atat pentru cititorul, cat si calatorul din mine.

Pentru ca da, vreau in India, in India ashram-urilor si a spiritualitatii, in India musonilor si a mancarurilor exotice si, mai ales, in India atator tipologii umane. Acest jurnal de calatorie mi-a dechis nu numai ochii, ci si drumul. Toti avem nevoie de un imbold pentru a se avanta in necunoscut: autorul a plecat sa descopere India lui Osho. Eu am inceput lectura sperand ca o sa cunosc mai bine o civilizatie indepartata, asa cum a fost ea perceputa de Sega si am terminat-o dorindu-mi sa descopar adevarata Indie pe cont propriu. Si ce iti poti dori mai mult de la o carte, daca nu sa te indemne la actiune?

Calatoria in care a pornit Sega se dovedeste a fi una duala: cu cat se afunda mai mult in India, cu atat coboara mai mult in sine. Iluminarea mult dorita nu este asa usor de atins, iar marile revelatii se lasa asteptate. Cu toate acestea, experienta de la ashram-ul lui Osho din Pune este departe de a fi un esec. E drept ca Sega nu ajunge nici Zorba, nici Buddha, dar invata sa isi accepte trecutul: "N-a putut renunta la trecutul sau. O sa il care cu el, mai departe, ca pe o piatra de moara. Nu e liber, dar cel putin a vazut limpede ce duce in spate."

Pe alocuri, Namaste mi s-a parut un fel de varianta la masculin pentru "Mananca roaga-te iubeste" (mai putin partea cu "mananca'). Acelasi stil direct, plin de umor, care te face sa dai pagina dupa pagina si sa pierzi notiunea timpului. Personajele pitoresti si episoadele hazlii sporesc farmecul unei lecturi de neratat. Nu as fi crezut vreodata ca o carte despre meditatie si introspectie o sa imi placa asa mult. Dar, de la prima la ultima pagina, cartea de fata a fost una a surprizelor (placute) pentru mine.

Namaste, Sega! Cu mainile impreunate in dreptul inimii, ma inclin. Multumesc pentru inspiratie!