Recenzie Casa de la Riverton scrisa de "MissValery"

Recenzie Casa de la Riverton scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Casa de la Riverton 31.2 lei *
Casa de la Riverton 31.2 lei *
Casa de la Riverton 39 lei *

Numele cartii: Casa de la Riverton
Autor (i): Kate Morton
MissValery MissValery pe 2012-07-31 00:34:45 Rating:

Exista carti peste care dai din intamplare (o intamplare fericita) dar care, dupa ce le citesti, iti lasa impresia ca le-ai asteptat o viata. Carti fara de care biblioteca sufletului nu ar fi completa si povesti care te cuceresc de la prima pagina, primele randuri, primele cuvinte... Casa de la Riverton este una dintre aceste carti.

Jos palaria pentru Kate Morton, despre care, pana sa citesc aceasta carte, auzisem destul de putine, dar numai de bine. Un roman de debut care a fost in topul vanzarilor atat in Marea Britanie, cat si in Statele Unite ale Americii, si care nu este nici cu vampiri, nici cu vrajitori si nici cu/despre sex. In schimb, este despre dragoste,despre renuntare, regasiri si secrete. Secrete care se lasa descoperite abia in ultimele pagini, cand speranta de a le afla e pe cale sa moara.

Intotdeauna am fost de parere ca intoarcerile in timp si intreruperile in naratiune sunt cele mai bune metode pentru a spori suspansul. Dar, in acelasi timp, tot acest amestec al planurilor temporale poate fi obositor sau greu de urmarit. Nu este si cazul romanului de fata.

Kate Morton prezinta intr-un stil impecabil povestea a mai multor generatii, legate, in ciuda tuturor diferentelor, de un punct comun: casa de la Riverton. In 1999, la 75 de ani de la tragedia care a marcat Rivertonul, o regizoare doreste sa aduca in atentie evenimentele de atunci prin intermediul unui film. Pentru a recreea cat mai bine atmosfera vremurilor acelea, apeleaza la ajutorul lui Grace Bradley, acum in varsta de peste nouazeci de ani, fosta slujnica in casa de la Riverton. Si astfel incepe calatoria in trecut, presarata cu intoarceri in prezent.

Sunt lucruri care nu pot fi uitate niciodata, mai ales cand cursul acestora iti influenteaza destinul. Grace este dovada vie: lucruri intamplate cu mult timp in urma ies cu usurinta la suprafata, de parca amintirile cautau prilejul potrivit sa dea navala. Se refugiaza in cuvinte, povestindu-ne si povestindu-se in acelasi timp. Iar povestea la care suntem partasi, este captivanta. Pe scurt (foarte pe scurt): poetul Robbie Hunter isi pune capat zilelor chiar in toiul unei petreceri organizate de familia Hartford la Riverton. Fapta sa dezbina doua surori, Hannah si Emmeline, altadata atat de unite. Cine sau ce a provocat acest gest nesabuit? Ce legatura au surorile si, mai ales, Grace cu toate acestea? Credeti-ma, acestea sunt doar o mica parte din intrebarile care isi vor gasi raspuns in carte.

E posibil sa nu vreti sa parasiti Rivertonul nici dupa ce ii aflati tainele. Partea buna este ca va puteti reintoarce oricand, ca doar este la cateva pagini distanta. Calatorie placuta!