Recenzie Si am spus da. o poveste de iubire scrisa de "CealaltaAncuta"

Recenzie Si am spus da. o poveste de iubire scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Si am spus da. o poveste de iubire 28 lei *
Si am spus da. o poveste de iubire 32 lei *
Si am spus da. o poveste de iubire 33.25 lei *

Numele cartii: Si am spus da. o poveste de iubire
Autor (i): Elizabeth Gilbert
CealaltaAncuta CealaltaAncuta pe 2012-01-24 16:27:09 Rating:

Am ales s-o citesc deoarece mi-a plăcut cartea Mănâncă, roagă-te, iubeşte. Aceasta de faţă este continuarea vieţilor lui Liz şi a lui Felipe după ce s-au cunoscut şi îndrăgostit în Bali. Devenind un cuplu aceştia petrec mult timp în America până când autorităţile aeroportului din Dallas îl arestează pe Felipe sub motivul abuzului de viză. Ei spune!

Singura şansă ca cei doi să poată avea o viaţă liniştită pe teritoriul Americii (şi împreună, bineînţeles) este să se căsătorească, lucru pe care nici unul dintre cei doi nu şi-l dorea având în vedere faptul că fiecare trecuse prin câte un divorţ, lucru ce i-a marcat foarte mult şi nu în sens pozitiv. Cu toate astea, fiind singura soluţie la care puteau apela, cei doi se hotărăsc să dea curs acestui plan realizând dosarul de logodnă pe teritoriul SUA, timp în care călătoresc prin cele mai ieftine ţări asiatice pentru a-şi permite să stea împreună.

În timpul călătoriilor lor, Liz cercetează foarte mult domeniul ce “studiază” căsătoria, citind istorie, cărţi de psihologie, etc. Asftel, pe parcursul capitolelor cărţii – opt la număr, descoperim anumite caracteristici ale căsătoriei pe care nici nu ni le-am imaginat şi nici nu credeam că ar fi existat vreodată . Este abordată căsătoria din punct de vedere istoric, religios, politic, social, emoţional, sentimental. Întâlnim în carte multe lucruri legate de aşteptări, despre speranţă, despre autonomia în cuplu şi multe altele.

Nu este o carte de dezvoltare personală, nu este o incursiune în minţile oamenilor ci o scriere despre experienţa unei autoare şi lucrurile pe care ea le-a aflat citind şi întrebând oriunde i s-a permis despre căsătorie. Aflăm detalii despre căsătoria în alte culturi, despre rolul soţilor şi despre viziunile lor.

Mi-a plăcut cartea, mai mult decât mă aşteptam. Ce-i drept am dat şi peste anumite pasaje plictisitoare (din fericire nu au fost prea lungi) dar care nu au micşorat interesul meu pentru a termina lectura. Textul este inteligibil, nu este deloc greoi şi destul de plăcut. Ce e drept mai sunt nişte scăpări în traducere (destul de idioate ca: psiholoagă sau necăsătorit niciodată) dar asta nu e vina lui Gilbert ci a doamnei Alexandra Baciu. Acesta este unul din lucrurile care mă enervează cel mai mult la o carte: plăteşti o sumă destul de mare pentru a citi dar nu ai parte de corectitudinea gramaticală de la care te aştepţi. Mă deranjează deoarece sunt anumite edituri cu pretenţii (aşa cum este Humanitas), cu preţuri deloc mici şi care ar trebui să fie mai exigenţi în ceea ce priveşte calitatea dintre rânduri nu numai cea exterioară (ce ţine de aspect).