Recenzie Illusions: the adventures of a reluctant messiah scrisa de "andres"

Recenzie Illusions: the adventures of a reluctant messiah scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Illusions: the adventures of a reluctant messiah
Autor (i): Richard Bach
andres andres pe 2011-08-15 12:47:45 Rating:

Viata e iluzie, ceea ce facem e iluzie, noi suntem iluzie. Nimic nu exista decat in masura in care facem noi sa existe. Si pentru ca totul e iluzie, totul e posibil. Suntem liberi si capabili sa facem orice, sa fim cine vrem, ce vrem. Nu ne-au fost date dorinte fara a ne fi data puterea de a le implini. Cu un anumit efort, desigur, dar pot fi realizate!

Cam asta ar fi, pe scurt, mesajul cartii Illusions. The Adventures of a Reluctant Messiah scrisa de Richard Bach. Este o carte micuta, dar care contine cuvinte mari. Atat de mari incat am citit ultima pagina si m-as fi intors din nou la prima pentru a o reciti, pentru a reciti cartea. Si are spre sfarsit un mesaj care mi-a dat de gandit: “Everything in this book maybe wrong”, asa cum orice facem in viata poate fi gresit. Nu stim daca alegerile pe care le facem sunt cele bune sau mai putin bune, sunt doar alegeri care ne duc din aproape in aproape spre ceva. Ma intreb de multe ori ce este acel ceva, spre ce ma indrept, de ce sunt. Dar sunt intrebari la care doar timpul imi poate raspunde.

Mi-a placut tare mult felul simplu in care autorul transmite faptul ca noi putem orice si stim orice, trebuie sa credem. Si de fapt asta e partea dificila. Pentru ca din moment ce am crescut cu niste credinte impuse de altii – asa trebuie, astea sunt regulile, nu ai voie sa, trebuie sa – le vom prelua si noi pentru a crede in ele ca fiind ale noastre. Daca am crede ca putem face orice, poate ca am reusi. Dar, dupa cum spunea si autorul, tot ce am scris aici poate fi gresit! Poate ca libertatea totala ar duce nu la fericirea suprema, ci la un mare haos. Putem face orice daca trecem peste ideea ca suntem limitati, dar, in acelasi timp, limitele ne ajuta sa fim oameni, sa ne diferentiem de animale. E un cerc in care ne vom invarti la nesfarsit…

Iata cateva citate din carte care mi-au placut in mod deosebit:

“You are never given a wish without being given the power to make it true. You may have to work for it, however.”

“If you will practice being fictional for a while, you will understand that fictional characters are sometimes more real than people with bodies and heartbeats.”