Recenzie Fereastra de sus scrisa de "o9iubire"

Recenzie Fereastra de sus scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Fereastra de sus 20.97 lei *
Fereastra de sus 22.1 lei *
Fereastra de sus 22.78 lei *

Numele cartii: Fereastra de sus
Autor (i): Raymond Chandler
o9iubire o9iubire pe 2011-05-28 23:37:57 Rating:

O noua carte captivanta a autorului renumit Raymond Chandler este “Fereastra de sus”.

Detectivul Marlowe este angajat de o batrana astmatica pentru a afla unde se ascunde nora acesteia pe care o banuieste ca ar fi sustras de la sotul defunct al ei o moneda de o valoare foarte mare. Aceasta moneda a fost lasata impreuna cu marea colectie, prin testament, cu conditia de a nu fi scoasa din casa, nici vanduta sau instrainata pana la moartea batranei.

Pornind de la numele fetei si semnalmentele fizice, Marlowe cauta informatii despre aceasta in cele mai nebanuite locuri. Se prinde ca este filat, dar respectivul doreste sa i se alature in cautarea personajului, declarand ca i-ar putea fi de folos detectivului. Mai tarziu, cand Marlowe ii face o vizita la apartament, il gaseste mort.

Detectivul ii telefoneaza batranei dar aceasta se arata foarte directa si-i arunca lui Marlowe cuvinte aspre, prin care il anunta ca nu mai are nevoie de serviciile lui fiindca si-ar fi recuperat moneda din colectie. Detectivul nu se lasa intimidat si continua cercetarile, dar la scurt timp il gaseste pe domnul Morningstar decedat in birou, langa seiful golit complet.

“Fereastra de sus” este o carte in care dialogurile sunt multe iar relatiile dintre personaje desi fara nici o legatura intre ele sunt scoase in evidenta de catre detectiv.

Personajele din acest roman sunt descrise simplu, dar care in ochii lui Marlowe nu mai au nici un secret, datorita abilitatii lui de a descoase fiecare privire, gest sau cuvant. In ultimele pagini ale cartii ingeniosul detectiv Marlowe da cartile pe fata si, pe langa faptul ca restituie moneda din colectie, rezolva cazul crimei de acum cativa ani, cand un barbat a fost aruncat de la o fereastra. Deasemeni, detectivul a intrat in posesia fotografiilor si a negativului care sunt proba impotriva criminalului.

In concluzie, o noua carte incantatoare a lui Raymond Chandler. Asa cum ne-am invatat, autorul ne tine in suspans pana la final cand ne dezvaluie motivul pentru care romanul poarta numele “Fereastra de sus”. Eu il recomand pentru a fi citit de toti, se citeste usor, situatiile te fac sa le gasesti o rezolvare, mintea iti este pusa la contributie, dar la final se ia o noua turnura si vei fi surprins de originalitatea cu care este scrisa cartea.