Recenzie Femeia alba pe bicicleta verde scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Femeia alba pe bicicleta verde scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Femeia alba pe bicicleta verde
Autor (i): Monique Roffey
cornelia.popa cornelia.popa pe 2020-01-31 19:46:21 Rating:

Recunosc, m-a atras coperta și titlul cărții. Îmi imaginam că o să fie vorba despre o poveste ușurică de dragoste, fustă-n vânt pe bicicletă și cocktail-uri cu umbreluță savurate pe plajele din Trinidad. Ei bine, cartea e mult mai mult decât atât.

Sabine și George sunt într-adevăr o pereche bine sudată, dragostea lor rezistând la diferite încercări ale vieții, chiar dacă pe alocuri s-a șifonat puțin. George acceptă provocarea celor de la serviciu de a pleca din Anglia în Trinidad pentru a dezvolta afacerea din acea zonă. Proiectul trebuia să dureze vreo 3 ani. Tineri, dornici de aventură, de cunoaștere, de noi experiențe, ei acceptă propunerea, își fac bagajele și duși au fost. George s-a îndrăgostit de Trinidad înainte de a cunoaște locul. Căldura, vegetația bogată și viața de pe insulă îl captează complet, încât nici nu-și dă seama că Sabine nu se acomodează. Sabine tânjește după viața din Anglia. Nu suportă căldura și umiditatea de pe insulă, se simte incomod când își dă seama că nici pe bicicleta ei verde nu se poate plimba din cauza oamenilor de aici. Da, locuitorii Trinidadului au alte concepții, alt trai, complet diferit de al lor. Începe să se simtă din ce în ce mai sufocată.

Jumătatea anilor 50 este decisivă pentru Trinidad. Se pornesc fel și fel de răscoale. Poporul vrea schimbare, vrea libertate, vrea confort, s-a săturat să trăiască o viață mizeră, căci unii încă nu aveau canalizare și electricitate. Mulți ajunși la putere au promis schimbări. Tipic, ce-i drept. Eric Williams a fost unul dintre ei, iar vorbele lui au mișcat ceva în sufletul lui Sabine, poate mai mult decât ar fi trebuit.

George vede în toate o oportunitate de a se dezvolta, de a cumpăra pământ și a-și construi o viață pe insulă. Sabine se simte prinsă ca într-o capcană din care nu poate ieși nicicum, încearcă din răsputeri să înțeleagă oamenii locului, să devină una cu Trinidadul, însă ajunge să-l urască din suflet. Scriitoarea îi dă cuvântul lui Sabine și o lasă să-și spună of-ul, să-și descarce sufletul.

Povestea și trăirile lui Sabine trag un semn de alarmă pentru cei ce nu-și găsesc locul în relația, job-ul… mai bines pus, în viața lor. Dacă nu puteți repara ceea ce aveți, nu rămâneți blocați, căci totul s-ar putea să vă copleșească și să vă consume în interior. Dacă puteți face ceva, altceva, pentru a fi fericit, nu ezitați.

“E posibil să-ți placă o mulțime de alți oameni. Dar inima e mică și pretențioasă: știe exact pe cine vrea. În ea nu e loc să iubești decât unul sau doi oameni într-o viață.”

„Dragostea-i o nemernică dură, nu-i așa? Ha, ha. Da. Și durează ani la rând. Spiritul celuilalt pătrunde-n tine. Ești alături de el în tot ce simte. Dacă-i rănit, te doare pe tine. De-l rănești tu, te rănești pe tine.”