Recenzie Jind scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie Jind scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Jind 19.43 lei *

Numele cartii: Jind
Autor (i): Zoltan Boszormenyi
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2019-11-07 07:23:37 Rating:

Urăsc romanele ce mă fac să plâng. Iar la Jind de Zoltán Böszörményi am plâns... Jind este un roman ce ar trebui citit de toată lumea, părinți și nepărinți, profesioniști din domeniul asistenței sociale și protecției copilului, psihologi, cadre didactice, medici... Jind este un roman real și realist, un studiu de caz ficționalizat, pe care nu ai cum să nu ți-l interiorizezi.

Pornind de la un caz real, autorul spune povestea unei fetițe aflată în pragul adolescenței, suficient de naivă pentru a nu înțelege prea mult din conjunctura și stările prin care trece, dar și îndeajuns de matură pentru a conștientiza, dureros, aceste stări. Abandonată de mama ei, plecată la muncă în Italia, în grija unei bunici ostile, plină de prejudecăți, și a unor prieteni care se străduiesc din răsputeri, contra cost, firește, să îi creeze măcar iluzia unei familii iubitoare, copila devine treptat un caz patologic. ”Îmbolnăvită din dor de mamă”, ea intră în starea morbidă a unei anorexii nervoase cronicizate, caracterizată prin pierderea dorinţei și/sau a poftei de mâncare, prin refuzul de a comunica, prin izolare și interiorizare radicală. O boală cauzată de factori psihoafectivi, o maladie care se acutizează pe măsură ce absența mamei se prelungește.