Recenzie Inima mea și alte găuri negre scrisa de "artasimplitatii"

Recenzie Inima mea și alte găuri negre scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Inima mea și alte găuri negre 26.36 lei *
Inima mea și alte găuri negre 32.95 lei *

Numele cartii: Inima mea și alte găuri negre
Autor (i): Jasmine Warga
artasimplitatii artasimplitatii pe 2019-04-19 16:12:08 Rating:

Deşi e un roman Young Adult, eu ieşind de mult din această categorie, am fost intrigată de subiectul pe care-l dezbate, curioasă de perspectiva abordată de Jasmine Warga şi în ce măsură o astfel de carte poate influenţa în bine tinerii care o vor citi.

Povestea este spusă din perspectiva lui Aysel, o adolescentă de şaisprezece ani, urmărită încă din copilărie de crima săvârşită de tatăl său pe care o ţine minte toată lumea din micuţul orăşel Langston. Arătată cu degetul de colegii răutăcioşi, având o relaţie ezitantă cu mama sa din pricina răcelii instalată între ele, hotărăşte că sinuciderea ar fi cea mai bună variantă pentru a scăpa de apăsările care îi macină întreaga fiinţă. Ezitând totuşi, caută pe un site un partener de sinucidere(termen necunoscut de mine până acum) şi îl găseşte în persoana lui Roman, un băiat de şaptesprezece ani, care se învinuia de moartea surorii lui din urmă cu un an. Nescăpând de remuşcări şi negăsind un resort care să-l scoată din această stare hotărăşte şi el ca cea mai plauzibilă variantă e moartea.

Aşadar, depresia şi sinuciderea sunt temele principale expuse de Jasmine Warga în acest roman. Se pare că sunt probleme cu care se confruntă nu doar adulţii ci şi tinerii, depresia fiind boala secolului, nu? Dar cel mai înfiorător studiu ne arată că şi copii de 5-6 ani se lovesc de această problemă. Oare în ce lume trăim?

Mi-a plăcut abordarea autoarei. Romanul fiind totuşi pentru adolecenţi nu e extrem de întunecat, deşi tratează aspectele menţionate anterior. Cred că e nevoie de o oarecare responsabilitate în prezentarea unor astfel de subiecte pentru ca ele să nu încurajeze totuşi posibilităţile luate în calcul de personaje, să nu “dăm idei” doritorilor

Am ajuns să îndrăgesc cele două personaje şi dinamica dintre ele. Organizând întâlniri pentru a-şi planifica moartea şi a pune la punct cele mai mici detalii m-au amuzat pentru că am simţiti gradat că povestea lor nu duce spre moarte, ci spre salvare. Cât de importantă e o mână care o ţine pe cealalată atunci când hăul se deschide şi nu poţi sări singur!

În încercarea de a-i înţelege celuilalt motivele pentru care-şi dorea să moară le găseau doar pe cele care i-ar fi ţinut în viaţă, şi au mai găsit ceva: dorinţa de a-l salva pe celalalt.

Din cele spuse de mine mai sus aţi putea rămâne cu impresia că e un roman de dragoste pentru adolescenţi însă nu e, NU e o poveste de dragoste, e o poveste despre dragoste în schimb, despre cum iubirea poate naşte speranţa, despre cum înţelegerea şi spijinul sunt esenţiale, despre cum o rană o vindecă pe cealalată, despre cum împărtăşirea unei poveri cu celalalat o face mai uşoară.

Nu sunt părinte, însă aş recomanda celor care sunt să o citească, copii lor, adolescenţii noştri nu se confruntă doar cu decepţii amoroase, probleme legate de îmbrăcămintea mai mult sau mai puţin fashion, procurarea celor mai cool gadgeturi, party-uri şi golirea cardurilor oferite de părinţi. Nevoile lor sunt mult mai mari decât acestea şi poate dacă am sta să-i ascultăm mai des, mai atent, cu mai multă înţelegere şi empatie am ajunge să ne dăm seama de neajunsurile lor emoţionale şi afective. Trăim într-o lume haotică, defectă, care ne dereglează oricât de stăpâni am fi pe situaţie, o lume care găseşte breşe în sistemul nostru de funcţionare, imaginaţi-vă ce efect are această lume asupra tinerilor încă fragezi în stabilizarea valorilor, în conturarea personalităţii lor, în depistarea resorturilor care să-i menţină pe drumul corect şi să-i ajute să-şi găsească drumul în viaţă. Zic să-i ajutăm, să-i ascultăm, să le dăm curajul să vorbească, să se exprime şi să-i sprijinim spre mai binele lor în viaţă.

Pentru mine despre asta a fost cartea Jasminei Warga şi mă bucur că astfel de subiecte sunt abordate în astfel de maniere.