Recenzie Povestea mea scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie Povestea mea scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Povestea mea 34.99 lei *
Povestea mea 44.91 lei *
Povestea mea 49.99 lei *

Numele cartii: Povestea mea
Autor (i): Michelle Obama
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2018-12-25 19:30:35 Rating:

Dacă această carte ar fi apărut înainte de candidatura lui Barack Obama la prezidențiale, cu certitudine Michelle Obama ar fi putut fi acuzată că încearcă să îi influențeze pe alegători, prezentându-ne un om senzațional, care a pornit de jos, foarte jos, a luptat pentru drepturile celor vulnerabili, și a ajuns pe propriile forțe un nume de rezonanță în lumea politică. Dar această carte a apărut după, mult după, ca o amintire a zilelor în care nici gândurile nu și le putea auzi de vacarmul din Casa Albă, dar mai ales ca un omagiu al celor care au contribuit, într-un fel sau altul, la evoluția lor, personală și profesională.

Bănuiesc că a fost o carte dificil de scris – sunt convinsă că Michelle Obama a știut că orice ar scrie, cineva, probabil o mulțime de oameni, o vor critica pentru asta. Prin urmare, ea se concentrează destul de mult pe ceea ce s-ar putea numi o înțelegere practică a realității politice, mai degrabă decât rezolvarea diferendelor politice. Și chiar cred că este o alegere înțeleaptă - la urma urmei, cele două mandate ca președinte ale soțului ei au arătat că foarte puțini oameni erau interesați de războaie politice sau de compromisuri. Și totuși, aceeași primire a avut cartea, într-un fel, și în România. Răutățile par a fi inevitabile! De ce sunt necesare atâtea controverse inutile? În marea majoritate a lumii, statutul femeii este încă altul: de la femeie se așteaptă să trăiască numai pentru și prin alții, deloc pentru ea însăși. Cele care îndrăznesc să se respecte sunt privite cu invidie și dispreț și catalogate drept "egoiste", "materialiste" etc. Și totuși, Michelle Obama pledează pentru educație continuă. Ea este, înainte de a fi soția lui Barack Obama, o femeie inteligentă, educate și o doamnă foarte rafinată! Ea susține oamenii, mai ales femeile și este un model pentru tinerii din ziua de astăzi!

Cartea este împărțită în trei mari părți: Povestea mea (copilăria), Povestea noastră (primii ani alături de Barack) și Povestea continuă (viața ca primă doamnă). Și cred că cel mai mare atu al cărții este pledoaria pentru educație și dezvoltare continuă, indiferent de rasă, gen, pătură social sau vârstă. Prin această carte, Michelle Obama ne oferă o fereastră în viața ei de până acum, amintiri încântătoare și sincere, începând cu creșterea într-o familie din clasa muncitoare din Chicago, până la părăsirea reședinței Casei Albe, povestea ei este unică și provocatoare.

Dacă admirați familia Obama, veți adora această carte. Dacă urâți familia Obama, această carte vă va determina să vă schimbați cu certitudine opinia.