Recenzie O viață în roluri scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie O viață în roluri scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
O viață în roluri 31.99 lei *
O viață în roluri 39 lei *
O viață în roluri 39 lei *
O viață în roluri 39 lei *

Numele cartii: O viață în roluri
Autor (i): Bryan Cranston
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2018-11-13 14:30:15 Rating:

Luați notițe, dragi oameni faimoși care aveți în plan să vă scrieți memoriile, așa se face!

Plecați-vă capul, pământeni! Faceți închinăciune! Walter White încă domnește asupra noastră!

Bravo, Bryan Cranston! BRAVO! Excepțional!

Ador (auto)biografiile, ador Breaking Bad, Walter White trăiește doar prin Bryan Cranston, nu știu cum ar fi fost personajul dacă era jucat de altcineva, dar oricum nu contează asta, că astrele s-au aliniat perfect și a ieșit o minunăție de film! Vă rog, luați-mi telefonul din mână, că s-ar putea să nu mă mai opresc din scris… și am să o țin una și bună despre cât de fain e Breaking Bad, cel mai tare serial din câte există, și ce actor genial e Bryan Cranston și rol memorabil a avut în Breaking Bad! Stop! Stop! Opriți-mă!

Spre rușinea mea, Bryan Cranston mi-a fost total necunoscut până la Breaking Bad. A fost filmul potrivit și rolul desăvârșit la momentul ideal, care l-a adus în atenția lumii. Iar cartea aceasta îl aduce în fața lumii așa cum este el, ca om, o autobiografie sinceră, fără elemente șocante, care să vândă prin senzațional.

Subtitlul (titlul?!?) cărții e cât se poate de sugestiv: o viață în roluri - fiecare capitol prezintă un alt rol pe care l-a jucat Bryan Cranston în viața lui. Bryan Cranston și-a început cariera de actor la vârsta de 7 ani, când tatăl său, un actor fără succes și, uneori, regizor, l-a distribuit într-o reclamă pentru United Way. În clasa a V-a juca într-o piesă de teatru la școală și petrecea ore în șir la cinematograful local, apoi se întorcea acasă și reproducea scenele favorite împreună cu fratele lui, în sufragerie. Părea sortit să devină actor, însă tatăl său a plecat și familia i s-a destrămat. Tulburat de greșelile tatălui său, Cranston a renunţat la aspiraţiile la o carieră de actor și s-a hotărât să urmeze o carieră statornică, cea de poliţist. Apoi, în timpul unei călătorii cu motocicleta, care a durat doi ani și în cursul căreia a traversat toată ţara, Cranston și-a redescoperit talentul dramatic, misiunea și vocaţia. Cranston își îmbină viaţa personală și cea profesională într-un mod fără îndoială captivant… însă la final am rămas totuși cu o curiozitate: cine e Bryan, omul din spatele măștilor? Am aflat enorm de multe lucruri interesante despre viața lui, despre rolurile pe care le-a jucat, slujbele pe care le-a avut, cum a ajuns în diversele ipostaze, filosofia lui în cee ace privește actoria, dar nu cred că am aflat prea multe despre omul Bryan Cranston. Iar asta m-ar face în mod cert să cumpăr un volumul II, dacă ar exista!

Dincolo de povestea lui de viață, mi-a plăcut, bineînțeles, să aud atâtea povești din vremea în care îl juca pe Walter White în Breaking Bad. Atenție: există o mulțime de spoilere legate de Breaking Bad în această carte, așa că recomand cu insistență să terminați de văzut serialul înainte de a citi cartea! Am înțeles oarecum și de ce rolul i s-a potrivit atât de bine: Bryan Cranston a participat activ cu idei proprii la scenariu sau a încercat să schimbe modul în scenele erau filmate, pentru a le da veridicitate. Pare într-adevăr un om creativ și profesionist, care își iubește slujba.

Recomand această carte tuturor, fie că au văzut serialul, fie că nu. Cartea este tot ce m-am așteptat să fie, poate chiar mai mult. Mi-a plăcut fiecare pagină, fiecare rând! E clar că acum urmează să ascult și audiobook-ul, în engleză, original, pentru o experiență completă! Chiar cred că atunci când un autor își citește propria lucrarea poți surprinde mult mai bine intenția acestuia, ceea ce voia să transmită prin cele scrise.