Recenzie Irezistibil. Dependența de tehnologie și afacerile din spatele ei scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Irezistibil. Dependența de tehnologie și afacerile din spatele ei scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Irezistibil. Dependența de tehnologie și afacerile din spatele ei 49 lei *

Numele cartii: Irezistibil. Dependența de tehnologie și afacerile din spatele ei
Autor (i): Adam Alter
cornelia.popa cornelia.popa pe 2018-08-10 17:35:47 Rating:

Poate că viața este acum mai ușoară decât pe vremuri, însă este mai plăcută? N-aș putea să compar, căci sunt născută la granița dintre generații, atunci când tehnologia a început să ia amploare. Adam Alter ne prezintă în “Irezistibil” cum tehnologia ne-a schimbat și continuă să ne schimbe viețile, ne explică de ce ne e greu să rezistăm la toate aparatele și aplicațiile ispititoare din jurul nostru și mai ales care sunt consecințele dacă nu ne deconectăm la timp de acestea.

Cum spuneam, viața poate ne este acum mai simplă, mai ușoară, căci s-au inventat tot felul de minuni care să facă treaba în locul nostru și tocmai aici e greșeala. De vreme ce aceste invenții fac treaba în locul nostru, cum mai putem noi să ne bucurăm pe deplin de rezultate când acestea nu ni se cuvin? Ce e mai grav e că de cele mai multe ori devenim dependenți de aceste aparate și aplicații și dobândim comportamente care ne afectează viața.

Nu e nevoie de statistici, știm cu toții din propria experiență că rețelele sociale ne-au îndepărtat de cei dragi, deși ele susțin că încearcă să ne apropie. Telefoanele la fel. Tindem să tastăm cuiva un mesaj decât să vorbim cu acea persoană, ne e mai la îndemână să apreciem fotografii și să trimitem emoticoane decât să exprimăm verbal și fizic sentimentele noastre. Alergăm doar de dragul de-a înregistra kilometri și facem pași doar pentru a doborî un record, abia mai apoi ne gândim la sănătatea noastră. Facem fotografii și înregistrăm tot ce prindem, în loc să admirăm și să ne bucurăm din plin de ceea ce ni se întâmplă, de ce tot ce se află în jurul nostru.

Desigur, vorbesc la extrem. Totul poate decurge altfel, o doză mică din toate acestea nu strică, ci din contra, ne poate ajuta foarte mult, atât timp cât deținem noi controlul asupra lor și nu invers. Știu, nu spun nimic nou, însă câți luăm lucrurile acestea în serios? După ce-am citit cartea lui Adam Alter mi-am dat seama că am de lucrat puțin la unele comportamente și că trebuie să renunț la altele. Nu îmi va fi ușor, însă e spre binele meu. Recomand tuturor să o citească, e o carte ce te pune pe gânduri și îți deschide ochii. Poate crezi, ca și mine, că ești în siguranță, că poți oricând să te desprinzi de toate acestea. Ei bine, vei afla că nu e chiar așa. Află acum și schimbă ce poți, până nu e prea târziu. Învață cum să te bucuri de viață sincer, natural, fără ajutorul tehnologiei.

“Faptul că te concentrezi pe numere te scindează de la a fi în armonie cu trupul tău. Activitatea fizică își pierde substanța, ceea ce reprezintă obiectivul dependenței.”

“Dacă îți petreci timpul mereu online, o parte din tine se ofilește.”

“Luminile bidimensionale ale ecranelor sunt versiuni mai sărace ale realității. Interacțiunile sociale sunt diluate, există mai mult loc pentru producții de-a gata și mai puțin loc pentru imaginație și explorare. Timpul pe care îl petrec copiii cu ecranele ajunge să influențeze cum interacționează aceștia cu restul lumii pentru tot restul vieții. E mai ușor să atingi echilibrul optim mai devreme decât să corectezi mai târziu tipare nesănătoase.”

“Oamenii sunt în mod natural proactivi, mai ales atunci când un comportament activează una dintre cele trei nevoi umane de bază: nevoia de a ne simți stăpâni pe propria viață (autonomie), nevoia de a forma legături sociale puternice cu familia și prietenii (asemănare) și nevoia de a ne simți eficienți atunci când avem de-a face cu mediul extern – deprinderea de noi abilități și depășirea provocărilor (competența). Deși comportamentele care dau dependență sunt menite să aline disconfortul psihologic, ele tind să ne și priveze de una sau mai multe din aceste nevoi.”

“Voința este… despre a te uita la acele fursecuri cu ciocolată delicioase și să le refuzi. Un obicei sănătos presupune să ajungi rareori în apropierea acelor fursecuri.”