Recenzie Apple Tree Yard scrisa de "Silvia1988"

Recenzie Apple Tree Yard scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Apple Tree Yard 33.12 lei *
Apple Tree Yard 33.92 lei *
Apple Tree Yard 39.9 lei *

Numele cartii: Apple Tree Yard
Autor (i): Louise Doughty
Silvia1988 Silvia1988 pe 2018-07-26 19:19:37 Rating:

De la începutul acestei cărți, intuiam o serie de moduri în care acțiunea ar fi putut să răsufle, să cadă în derizoriu sau pur și simplu să nu se ridice la nivelul dorit, al altor cărți excepționale. Nu a fost cazul, iar autoarea m-a surprins în cel mai plăcut mod, oferindu-mi toate lucrurile pe care vreau să le regăsesc într-o carte pe care pun mâna.

Recunosc, nu m-am simțit pregătită la început să intru în “pantofii cu toc înalt” ai unui personaj feminin, britanic, în vârstă de 50 de ani, pe deasupra genetician de top: Yvonne Carmichael. This is just not me, cum ar spune englezul. Dar, la fel ca atunci când am mâncat pentru prima dată scoici, am descoperit o nouă savoare și un gust extrem de mișto, în ciuda unui context mai… gelatinos. Nu tocmai fermitatea (și familiaritatea) puiului, dar ieșirea din zona de confort te ajută să descoperi adevăratele delicatese.

Nu a trecut mult până mi-am dat seama că nu va trebui doar să merg în pantofii lui Yvonne, dar să renunț la haine și să mă tăvălesc prin diverse locuri lăturalnice cu un domn misterios de vârsta ei. Yvonne își explorează sexualitatea, după o lungă perioadă de rutină în căsnicie. Iar noi, cititorii, trecem prin toate gândurile, stările și sentimentele ei, descoperindu-i latura romantică, pe cea erotică dar și pe cea logică. Am văzut până acum – nu foarte multe – dar destule femei ajunse în poziții respectabile, participând la conferințe de presă, întruniri de afaceri sau politice. Am ocolit inconștient situația în care să-mi imaginez latura lor erotică. Cartea aceasta mi-a transmis mesajul – “Vezi că ai ratat asta, hai că te ajut eu”. Ce să zic, mersi, carte.
Oricum, nu este numai despre viața interioară a lui Yvonne Carmichael.

Stuff is about to get real

Sună clișeic, dar se potrivește mai bine ca oriunde. Acțiunea devine din ce în ce mai palpitantă, lucrurile se precipită și avem de a face cu mai multe scene care te lasă fără suflare. Totuși, acolo unde duritatea acțiunii atinge un prag aproape dureros, autoarea ajustează tempo-ul și ne pune pe pauză, folosindu-se de reflecțiile personajului principal. Și acestea dovedesc o înțelegere incredibil de corectă a lumii, dincolo de propriul univers în care-și duce existența. Tocmai de aceea, m-am regăsit în gândurile și în ideile acestei femei cu care nu credeam că pot rezona, cât de puțin.

Dacă până acum avem o carte superbă, din momentul în care începe procesul, devine și mai faină. Procesul prin care trece Yvonne (cu care de altfel debutează primul capitol, ca un teaser) este redat în mod profesionist, fiind chiar inspirat după un proces real, la care autoarea cărții a participat. Fiind fană a filmelor cu avocați, partea cu procesul de crimă am devorat-o, fascinată de toate procedurile și de etapele acestuia.

Și la final… Ce legătură există între viața lui Yvonne Carmichael, aventura extraconjugală, amantul și acuzația de crimă? Asta e cel mai mișto de descoperit, pentru că toate au legătură și formează un întreg minunat. Vă recomand să o citiți!