Recenzie Confesiunile unei calugarite budiste scrisa de "alinasanda"

Recenzie Confesiunile unei calugarite budiste scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Confesiunile unei calugarite budiste 26.1 lei *
Confesiunile unei calugarite budiste 27.55 lei *

Numele cartii: Confesiunile unei calugarite budiste
Autor (i): Ani Choying Drolma
alinasanda alinasanda pe 2018-07-01 11:58:51 Rating:

M-a atras titlul inedit ce m-a dus cu gândul la un tărâm fascinant, misterios, magic, un tabu pentru societatea occidentală. Am deschis-o întâmplător la o pagină și m-am regăsit în rândurile pe care mi-am aruncat privirea și atunci am știut că trebuie să fie a mea. Volumul este autobiografic și prezintă parcursul unei tinere care silită de împrejurări își propune să își rescrie destinul. Crescută într-o familie modestă, din părinți tibetani refugiați în Nepal din China comunistă, Ani Drolma trăia o viață nefericită din cauza unui tată violent. Ceea ce constituia nefericirea ei s-a dovedit a fi resortul care a determinat schimbarea. ”Tatăl meu mi-a permis să mă autodepășesc, să caut adânc în mine resurse pe care nu știam că le am”. Sătulă să asiste la abuzurile verbale și fizice ale tatălui ei, copila decide să dea curs unei idei de-a mamei sale care-i sugerează să devină călugăriță și o încurajează să-l viziteze pe maestrul budist care trăiește în apropiere într-o mănăstire de călugări. Găsește în învățăturile budiste și în asumarea unei vieți de asceză un prilej de eliberare de suferința impusă de tatăl ei pe care-l asociază cu ideea de bărbat dominator și tiran de care nu vrea să aibă parte la rândul ei. ”Fără gătit, fără corvezi casnice, fără spălat rufe, fără bătăi.”
Treptat, va învăța că fericirea e pretutindeni, că libertatea e ceea ce îți poți oferi atât din punct de vedere material cât și spiritual și că e singura capabilă să dea un sens existenței sale. Datorită talentului înnăscut, va reuși să întemeieze o școală pentru călugărițe, din compasiune dorind să le salveze de la un destin nefericit, oferindu-le șansa unei noi vieți.
Întreaga viziune budistă și asumarea unei vieți conform preceptelor specifice, îi va prilejui și împăcarea cu tatăl său și împlinirea că le-a oferit părinților, până la finalul vieții lor, dragostea și atenția pe care o meritau.
Volumul e presărat cu precepte budiste, adaptate contextului și totuși universal valabile, menite să inducă cititorilor revelații dintre cele mai profunde și chiar să determine schimbări de viziuni.
E o carte revelatoare, ce poate fi recitită, fără îndoiala că te vei plictisi, din contră, vei ”risca” să îi găsești noi și noi înțelesuri.