Recenzie Bacalaureat scrisa de "crissis95"

Recenzie Bacalaureat scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Bacalaureat 22.49 lei *
Bacalaureat 24.99 lei *

Numele cartii: Bacalaureat
Autor (i): Ovidiu Eftimie
crissis95 crissis95 pe 2017-10-30 20:24:05 Rating:

Cel de-al doilea volum a lui Ovidiu Eftimie (cu toate că acesta ar fi fost defapt primul volum scris de autor în urmă cu 3 ani, dar a amânat apariţia acestuia); volum în care subinspectorul Popescu are de-a face cu ceva puţin mai diferit ca supranaturalul - extratereştrii.
Datorită unei şpăgi luate în timp, Popescu este concediat de la SRI, dar viaţa nu îi va fi cu nimic mai uşoară; necazurile se ţin de acesta ca un scai, iar cele două ajutoare ale acestuia în efortul de a opri o invazie extraterestră sunt doi ţigani.
Se observă o mică diferenţă între cele două volume - acesta fiind puţin (dar doar puţin) mai greu de citit ca şi primul. Umorul se ţine în lanţ, practic vei sta lipit de carte până o vei termina (sau dacă eşti destul de puternic să citeşti câte un capitol pe zi pentru a “lungi” povestea). Eu una nu am reuşit să o las din mâna; cu fiecare pagină parcusă, doream să văd cum vor rezolva situaţia şi care va fi acel plot-twist de la final.
Ceea ce mi-a mai plăcut, a fost personajul cu numele de Tibor Horvath - cel mai inteligent om de pe planetă; în secunda în care am citit povestea acestuia din copilărie în care şi-a făcut profesoara să facă o criză de isterie şi nu şi-a mai revenit din ea prin simplul fapt că i-a explicat oarecum sictirit de ce căsnicia ei se duce de râpă - mi-a amintit instant de Rick Sanchez (personajul principal din “Rick and Morthy” - parodie la “Back to the future”, unde Rick este cel mai inteligent om din univers, sarcastic, extrem de realist şi care le spune tutoror pe faţă ceea ce are de zis - la fel de “plictisit de viaţă”).
Pe scurt, mi-a plăcut extrem de mult şi acest volum - avem nevoie de cât mai mult autori de genul lui Eftimie, autori care să nu se rezume doar la poveşti realiste/triste, ci autori care să abordeze subiecte interesante în care să existe şi adevăr, dar să fie abordate într-un stil aparte ca în cărţile acestui autor - mult umor şi multă imaginaţie (să fie distractive pentru adolescenţi, să îi facă să mai citească câte o carte de genu, asa mai “dezgheţată”).