Recenzie Veveriţa Șugu și Câinele Hapciu scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie Veveriţa Șugu și Câinele Hapciu scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Numele cartii: Veveriţa Șugu și Câinele Hapciu
Autor (i): Emilia Muller
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2017-10-16 12:57:33 Rating:

Cartea m-a cucerit încă de la primele rânduri. Scrisă într-un stil foarte accesibil, cursiv, cuvinte simple și ușoare, dimensiunea caracterelor mare, este exact ce au nevoie micii viitori pasionați de lectură aflați la început de drum cu descifrarea tainelor cititului. Cartea conține multe dialoguri, un atu semnificativ, deoarece descrierile îi plictisesc, ei preferă oralitatea, discuțiile dintre personaje, posibilitatea de a aloca fiecărui personaj o voce unică. Ritmul poveștii este alert, firul narativ este simplu de urmărit chiar și de copiii mici. Pe scurt, o poveste draguță, scrisă cu mult suflet.

Câinele Hapciu este personajul cu care empatizează cu siguranță fiecare copil: abandonat de familia sa umană, își caută o nouă viață, un nou loc căruia că îi spună ACASĂ. I se spune Hapciu pentru că strănută mai mereu. Veveriţa Şugu este prototipul copilului popular – cu toții ne dorim să fim populari în viața de zi cu zi, nu contează vârsta pe care o avem! - un şturlubatic şi jumătate, hotărat să se menţină în formă prin diverse concursuri de atletism, la care participă alături de prietenul său, iepurele Viju. Cei trei ajung să se împrietenească și, printr-un joc al circumstanțelor, Hapciu își găsește un rol în noua sa familie din inima pădurii, căci "până la urmă, indiferent de cât de diferiți suntem, cu toții avem ceva în comun - ne dorim să fim iubiți și apreciați de cei dragi", după cum spune chiar autoarea în carte.

Citind această carte, copiii învață mai multe lecții importante: invidia este un lucru negativ, a încerca să le faci celorlalți rău pentru că te simți amenințat de popularitatea lor este nedemn și incorect, fiecare om / animal își are locul lui, pentru toți există un scop și un destin.

Singurul minus al cărții – ce nu poate fi imputat autoarei, e clar! – este faptul că ilustrațiile nu sunt viu colorate, așa cum sunt obișnuiți copiii, și asta ar putea să îi facă să strâmbe din nas. Însă dacă ajung să prindă gustul poveștii, cu siguranță vor ignora acest inconvenient.

Din punctul meu de vedere, este o carte superbă, educativă, o recomandare sinceră pentru copii!