Recenzie Inima mea și alte găuri negre scrisa de "Bianca M. Calin"

Recenzie Inima mea și alte găuri negre scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Inima mea și alte găuri negre 26.36 lei *
Inima mea și alte găuri negre 32.95 lei *

Numele cartii: Inima mea și alte găuri negre
Autor (i): Jasmine Warga
Bianca M. Calin Bianca M. Calin pe 2017-08-20 20:02:34 Rating:

Romanul  Jasminei Warga spune povestea lui Aysel, o adolescentă care este bântuită de crima înfăptuită de tatăl ei acum șaisprezece ani. Depresivă, fără prieteni și incapabilă de a se apropia de cineva, Aysel decide să se sinucidă. Problema este că îi lipsește curajul să o facă, așa că intră pe un site de profil. Acolo îl întâlnește pe Roman, un băiat complet diferit de ea, care se încadrează foarte bine în tiparul adolescenților populari care nu au nici un motiv să fie sinucigași. În ciuda aparențelor, Roman duce pe umeri o povară îngrozitoare, care îl face să decidă să își ia viața. Cei doi stabilesc o dată la care să ducă planul lor la capăt, însă pe parcurs, destinul le face o surpriză și le arată că nimic nu este atât de negru pe cum credeau ei.

La prima vedere, romanul lui Warga poate părea plin de clișee specifice genului Young Adult. În realitate, povestea lui Aysel este profundă, realistă și emoționantă. Deși cărțile pentru adolescenți nu se mai găsesc printre preferatele mele, volumul de față m-a captivat de la primele pagini, iar aspectul care m-a impresionat a fost modul în care subiectele principale au fost abordate. Depresia și dorința de sinucidere sunt foarte întâlnite în cărțile YA, însă rareori am văzut o astfel de abordare. Jasmine Warga vorbește despre sinucidere cu o naturalețe ieșită din comun, fără a ține cont de barierele pe care societatea le-a impus. Descriind totul cu exactitate și realism, cartea îți dezvăluie cum depresia pune stăpânire pe tine și pe viața ta, fiind aproape imposibil să o controlezi. Autoarea nu tratează sinuciderea ca un subiect tabu, ci ca o urmare a acțiunilor celor din jur și a modului fiecăruia în partede a se confrunta cu durerea psihică, oferindu-ți ocazia să intri în mintea cuiva care ia hotărârea de a-și curma viața.

Un alt aspect pe care l-am apreciat la povestea aceasta a fost modul în care relația dintre Aysel și Roman s-a dezvoltat. Cele două personaje principale nu se lasă influențate de sentimentele lor, de care nu își dau seama decât foarte târziu. Ba mai mult, Aysel refuză să creadă că ar putea simți dragoste, iar pentru Roman este de neconceput ca decizia lui să fie schimbată de așa ceva. Cursul relației lor este firesc, deloc forțat și foarte captivant. Mi-au plăcut enorm scenele dintre ei, în care emoția este mult mai intensă și dialogurile sunt un adevărat deliciu pentru oamenii ironici.

Un lucru este clar: cele două personaje reușesc să îți ajungă la inimă și să te facă să relaționezi cu ele. Conturate cu exactitate și realism, toate personajele din această poveste au un rol bine definit și ajută la dezvoltarea intrigii. La fel de bine, acțiunea are un ritm potrivit, nefiind nici grăbită, nici prea lentă. Cartea te ține cu sufletul la gură, oferindu-ți destule emoții pentru a-ți da impresia că trăiești totul o dată cu personajele. Spre sfârșit am simțit nevoia de a citi mai repede, pentru a afla deznodământul poveștii lui Aysel și a lui Roman.

Îmbinând umorul și dramatismul cu o poveste profundă despre depresie și dragoste, ”Inima mea și alte găuri negre” te captivează de la primele pagini. Povestea lui Aysel spune adevărul despre viața adolescenților depresivi, dar te face să realizezi că întotdeauna va exista o rază de soare care să te salveze. Cu siguranță, un roman ce merită citit!