Recenzie Un palid punct albastru scrisa de "bogdan.balostin"

Recenzie Un palid punct albastru scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Un palid punct albastru 43.07 lei *
Un palid punct albastru 47.03 lei *
Un palid punct albastru 49.5 lei *

Numele cartii: Un palid punct albastru
Autor (i): Carl Sagan
bogdan.balostin bogdan.balostin pe 2017-03-22 17:31:50 Rating:

Voi începe să spun că romanele și cărțile nu mai sunt ce erau odată și nu, nu e numai nostalgie la mijloc. Citiți orice bestseller la modă apărut în librării sau magazine online. Se încadrează cu ușurință în categoria apocalipsă, distopie, decăderea omenirii. Practic, orice carte care ne duce în viitor este pesimistă. A existat cândva o epocă de aur a științifico-fantasticului când autorii se băteau între ei să dezvăluie un viitor din ce în ce mai glorios pentru omenire, de la călători și modelatori ai sistemului solar și explorări ale planetei Pământ până o societate mai prosperă. Acest lucru se poate să fi fost o influență a vremii, a inovației continue, a factorilor politici, a schimbării în bine la nivelul societății.

„Un palid punct albastru” este o carte de non-ficțiune care prezintă explorările spațiale din epoca de glorie a NASA, ce demersuri s-au făcut pentru investigarea planetelor aflate la zeci de milioane de kilometrii depărtare cu ajutorul sondelor spațiale, precum și o analiză a semnificației omenirii în acest cadru cosmic. Recunosc, începutul cărții mi s-a părut confuz, parcă autorul încerca să-și intre în elementul său dar după ce începe, cartea e un adevărat spectacol care te îndeamnă să vezi omul într-o altă lumină. Deși lipsit de importanța divină, deoarece știința i-a răpit omului ego-ul de a fi în centru tuturor lucrurilor, omul a ajuns să străbată vidul cosmic și să investigheze atmosfera altor lumi în căutarea vieții. Omul este un rătăcitor neîmblânzit care, după ce va fi explorat Pământul de la un capăt la altul, se va lansa spre stele.

În timp ce parcurgi pagină după pagină, îți dai seama din scurta istorie a explorării spațiale cât poate să evolueze omenirea în câțiva zeci de ani și cât contează explorarea spațială în descoperirile tehnologice de zi cu zi, precum și la înțelegerea fenomenelor atmosferice care se petrec chiar aici pe Pământ.

Ajuns la finalul cărții, mi-am dorit să fiu din nou copil, atunci când nu mă lăsam învins în fața unui „Asta e imposibil”. Cu mulți, mulți ani în urmă, oamenii priveau zborul ca ceva imposibil iar acum nici nu ne mai minunăm de decolarea avioanelor. A spune astăzi că este imposibil să colonizăm planeta Marte sună aproape absurd, după ce te documentezi în privința faptelor și a realizărilor științei.

Această carte scrisă într-un stil accesibil oricui mi-a redat încrederea în spiritul ingenuității și perseverenței umane, într-o societate plină de bestseller-uri distopice.