Recenzie Cei care merită să moară scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Cei care merită să moară scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Cei care merită să moară 20.93 lei *
Cei care merită să moară 23.32 lei *

Numele cartii: Cei care merită să moară
Autor (i): Peter Swanson
cornelia.popa cornelia.popa pe 2017-02-10 08:35:58 Rating:

Răzbunarea, zic eu, nu aduce nimic bun. Chiar dacă ai tendința să te simți bine pe moment, tind să cred că pe termen lung aduce mai multe gânduri negre și apăsătoare. Poate că sunt mulți care ne greșesc și ar trebui ca cineva să le dea o lecție, însă cine suntem noi să judecăm? Noi, cu propriile noastre greșeli și minusuri. Desigur, totul are alt sens, poate chiar și o logică abstract, atunci când psihicul e instabil și simți că ești răspunzător să-i pedepsești pe cei ce crezi că merită.

Ted crede că Miranda îl înșeală. De fapt este aproape sigur de acest lucru, însă în sufletul lui caută totuși scuze și explicații. Poate mintea îi joacă feste, poate totul a fost o confuzie. Nu vrea să o învinovățească fără rost pe soția sa, așa că își propune ca mai întâi să adune mai multe dovezi. Totuși, în adâncul inimii lui ceva îl roade: sentimentul de răzbunare.

Înainte de zborul pe ruta Londa – Boston, când Ted încearca să-și limpezească gândurile cu privire la Miranda, o întâlnește pe Lily. Tânără, frumoasă, provocatoare, aceasta îi fură privirea și îl cheamă parcă mai aproape de ea. După câteva vorbe și pahare de alcool, aceștia intră deja în amănunte intime din viața persoanală. Așa se face că Ted, împins de nevoia de a vorbi cu cineva despre ce simte, i se destăinuie lui Lily cu privire la infidelitatea Mirandei. Se bucură că aceasta îi dă dreptate, dar rămâne totuși controversat la modul în care Lily încearcă să-l ajute să-și facă dreptate. La furie și nervi se-ntâmplă să aruncăm cu vorbe goale fără să le analizăm în amănunt. La fel s-a întâmplat și în cazul lui Ted. Acesta i-a povestit lui Lily că și-ar dori ca Miranda să moară. Mare i-a fost uimirea când Lily i-a confirmat că într-adevăr, această merită să moară.

Inițial a crezut că s-a avântat într-un joc oarecum nostim și macabru, venind ambii cu fel și fel de idei despre cum ar putea scăpa de Miranda. Totuși, pe parcursul zborului, observă că Lily vorbește din ce în ce mai serios despre acest aspect, fapt ce îl face să creadă că, într-adevăr, Miranda chiar merită să moară. Își propun să se întâlnească și să pună la punct toate detaliile și tot ce urmează e o acțiune plină, plină de suspans. Atât de plină încât îți garantez că nu vei avea timp să bei apă, să te uiți la ceas, mai că nici să respiri. Să-nchizi cartea nici nu se pune problema. Așa că îți recomand să te apuci de ea când ai suficient timp să o și termini, altfel vei sta cu inima mică, mică și gândul mereu la poveste.

Personalitatea lui Lily este la început încețoșată și ea pare a fi doar un personaj secundar. Însă, încetul cu încetul, ne sunt prezentate trecutul și motivele pentru care ea a devenit ceea ce este în prezent. Nu spun că sunt justificate, ci doar că totul a avut un început, o scânteie de la care a pornit tot focul ce-i arde în suflet și-n priviri.

A greșit într-adevăr Miranda? Ted a reușit să se elibereze de furia interioară? A reușit Lily să-l ajute să se răzbune? Sunt întrebări ale căror răspunsuri vă vor oferi cea mai intensă lectură. Trebuie să recunosc că m-a fascinat cartea și m-a surprins plăcut Peter Swanson. La prima vedere cartea mi-a fost indiferentă, nici titlul și nici coperta nu păreau să fie pe placul meu, iar acum, când am terminat de citit cartea… cât mă bucur că a ajuns în mâinile mele și am avut norocul să o citesc! E sen-za-ți-o-na-lă! Garantez că răsturnările de situație și adrenalina ce o vei simți pe parcursul lecturii te vor face ca la sfârșit, când vei închide cartea, să rămâi câteva secunde pe gânduri și după să exclami un “wow” cu respirația tăiată.