Recenzie Fata de la nord de ziuă scrisa de "Bianca M. Calin"

Recenzie Fata de la nord de ziuă scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Fata de la nord de ziuă 23.06 lei *
Fata de la nord de ziuă 29.95 lei *

Numele cartii: Fata de la nord de ziuă
Autor (i): Alexandru Voicescu
Bianca M. Calin Bianca M. Calin pe 2017-01-21 15:42:56 Rating:

Alexandru Voicescu a fost pe lista mea de cărți de citit încă de la publicarea romanului lui de debut, ”Malad”. Am ales să citesc ”Fata de la nord de ziuă” înainte de a citi prima carte a scriitorului pentru că o vedeam peste tot în ultima vreme și nu am putut rezista. Mă bucur enorm că am făcut alegerea aceasta, pentru că bineînțeles că mi-a plăcut mult.

Mi se pare aproape imposibil să nu îți placă ”Fata de la nord de ziuă”. Este un roman puternic, care se joacă cu mintea ta și te face să te gândești mult asupra substraturilor și a tuturor supozițiilor din carte. Deși este o carte care se poate încadra cu ușurință în genul fantastic, are în același timp o parte psihologică care îți trezește interesul și entuziasmul. Romanul acesta vorbește despre oameni și psihologia lor, dar și despre temerile și părțile întunecate ale acestora.

Adevărul este că mi se pare destul de greu să găsesc un mod bun de a descrie romanul lui Voicescu, pentru că aș putea folosi o mulțime de cuvinte. Ce am observat de la primele pagini este structura puternică a romanului. Autorul a scris această poveste cu mister, începând cu o intrigă destul de ușoară, o atmosferă liniștită, și dezvoltând-o pe parcurs cu multe întorsături de situație care m-au făcut să dau paginile mai repede.

Povestea este foarte complexă, având elemente atât romantice, cât și fantastice. La un moment dat, aceasta capătă un aer de thriller psihologic. Voi recunoaște că primele capitole nu m-au impresionat, pentru că povestea mi se părea destul de neclară și intriga slab dezvoltată. După prima jumătate a cărții, însă, când ritmul acțiunii a devenit mai alert și intriga mai complicată, am citit cu mult mai mult interes și curiozitate.

Am fost cucerită de la început de atmosfera bine creată, iar asta se datorează descrierilor detaliate, deloc plictisitoare, a locurilor și a peisajelor. Citind romanul, am avut de multe ori impresia că mă plimb pe câmpiile Norvegiei și pe străduțele întunecate ale Parisului. Această atmosferă aproape copleșitoare a făcut de multe ori ca lumea din jurul meu să dispară complet și să fiu complet captivată de poveste, urmărind parcursul personajelor cu sufletul la gură.

Scrisul mi-a plăcut la nebunie! În timp ce citeam cartea, m-am gândit de foarte multe ori că stilul lui Voicescu este aproape ireal. Stilul lui este elegant, cursiv, convingător, fără metafore pretențioase sau alte tehnici menite să impresioneze. Cuvintele lui curg de la sine, transmițând o magie unică. Sunt convinsă că Alexandru este unul dintre cei mai talentați scriitori din România la ora actuală și că vom mai auzi de el mult timp de-acum încolo.

Singurul aspect pe care l-aș încadra la minusurile cărții este firul narativ. Datorită schimbării un pic bruște de scenariu și a ordinii cronologice in care sunt prezentate evenimentele, uneori eram confuză și îmi era greu să îmi dau seama ce se întâmplă, fapt care a răpit din continuitatea acțiunii și din claritatea poveștii.

Una peste alta, ”Fata de la nord de ziuă” este un thriller psihologic cu accente fantastice care te va ține captiv între paginile cărții până la sfârșit. Alexandru Voicescu vine cu o perspectivă nouă și cât se poate de puternică, care nu are cum să nu te impresioneze!