Recenzie Fata din tren scrisa de "Silvia1988"

Recenzie Fata din tren scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Fata din tren 24.57 lei *
Fata din tren 47.94 lei *

Numele cartii: Fata din tren
Autor (i): Paula Hawkins
Silvia1988 Silvia1988 pe 2017-01-16 21:00:31 Rating:

Daca am putea vedea amprentele pe care cartile le lasa asupra noastra, asemenea unor tatuaje sau stampile, “Fata din tren” ar fi un tatuaj tribal, contorsionat, pe toata fata si pe corpul meu. As arata ca un saman care tocmai a descoperit cea mai tare vraja din viata lui.

Consider cartea de fata una exceptionala, si deja am asezat-o pe un podium foarte inalt. Cu siguranta nu toti cititorii vor experimenta aceleasi trairi. Poate pentru unii va ramane un simplu thriller, iar pentru altii un roman de forma unui jurnal, cu niste personaje ciudate. E normal ca aceeasi poveste sa nu aiba acelasi impact asupra tuturor si chiar eu cunosc cateva persoane pentru care este o carte ca oricare alta.

Totusi, ce m-a facut pe mine – cea care se afla acum la taste – sa ador “Fata din tren”? La prima mana, as spune ca stilul de relatare impecabil, prin care cititorul e “tras” efectiv in carte, ca de o mana invizibila, ramanand doar un corp inert la el in casa, pe canapea. Si personajele rupte parca dintr-o realitate sumbra, dar care au totodata trasaturi comune, intalnite adesea de fiecare dintre noi. Si suspansul, care creste si tot creste, facandu-te sa-ti pui 100 de intrebari. Dar mai presus de toate, consider ca marele atu al acestei carti este mesajul pe care-l transmite, inca din primele capitole: sa judeci un om sau o viata dupa aparente este cea mai mare greseala. Asta facem cu totii. Mai ales epoca retelelor de socializare e un “joc” al aparentelor, in care fiecare postam cele mai frumoase si mai stralucitoare momente ale vietii. Dramele, rusinea si ratarile nu se vad. Daca am transpune aceasta realitate intr-o metafora, cea a fetei din tren este fara cusur: ea vede pe geamul trenului doua case, doua realitati ale unor familii. Ambele par implinite. Ambele sunt inconjurate de flori si isi petrec timpul in curti insorite. Se imbratiseaza si radiaza de fericire. Totul se petrece in timpul cat trenul stationeaza in fata caselor respective. Dupa care trenul isi continua drumul si… cine stie ce se mai intampla apoi?

La fel de usor este sa o judecam si pe Rachel, protagonista cartii. Dar ce nu e de judecat la ea? Are o viata decazuta, ratata pur si simplu, este alcoolica si fara slujba. Singurul dram de energie ramas este pus in slujba imaginarii de scenarii cu cele doua familii pe care le vede din tren: prima, a lui “Jess” si “Jason”, cuplul perfect din casa de langa calea ferata, iar a doua, chiar familia din care ea a fost alungata si inlocuita: fostul sot cu actuala lui sotie si cu bebelusul lor. Dupa care apare Megan, alias “Jess”, pe care Rachel o considera sotie implinita, fericita si iubita. Citind in continuare, ne vom da seama ca nici una dintre aceste vieti nu este ce pare a fi.

O mare parte din ceea ce se intampla in carte este suferinta cauzatoare de revolta. Insa forma sub care este prezentata aceasta suferinta si mai ales parcursul ei, m-a motivat in loc sa ma deprime. Ceea ce din nou, este o premiera pentru mine ca cititor. Dramele si vietile lipsite de implinire ale protagonistilor au tendinta sa ma intristeze, in schimb, destinul lui Rachel m-a facut sa-mi doresc sa lupt pentru lucrurile bune din viata mea, sa fug de excesele si tendintele bolnavicioase de care ea da dovada. Pictand prin cuvinte un tablou al unei vieti decazute, “Fata din tren” a avut efectul unei carti de dezvoltare personala.

Spre final, lucrurile s-au limpezit si, chiar daca deznodamantul este unul groaznic, mie mi s-a parut eliberator. Ne arata ca Rachel nu a fost intru totul de vina pentru ce s-a intamplat in viata ei. Ceea ce, intr-un fel, e bine pentru ea.

Probabil ca acest roman mi-a schimbat putin viata, prin personajele lui si prin sentimentele pe care le-a nascut – mai bine zis le-a miscat de la locul lor. Ma intreb daca e normal sa simt ca exista in mine cam 10% din Rachel si 10% din Megan. Dar nu conteaza, cel putin pentru aceasta recenzie. Concluzia: cititi-o pe “Fata din tren”, dar nu fiti ca ea!

Alte carti ale autorului

În ape adânci

În ape adânci