Recenzie Elizabeth a dispărut scrisa de "cornelia.popa"

Recenzie Elizabeth a dispărut scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Elizabeth a dispărut 19.44 lei *
Elizabeth a dispărut 20.93 lei *

Numele cartii: Elizabeth a dispărut
Autor (i): Emma Healey
cornelia.popa cornelia.popa pe 2017-01-13 07:50:50 Rating:

Cu siguranță nu doar eu m-am confruntat cu acea senzație stranie în piept, când ai impresia că trebuie să faci ceva și ai uitat sau că ceva urmează să se întâmple. Un fel de presentiment ciudat care nu-ți dă pace și te face să-ți întorci gândurile pe dos pentru a-ți aduce aminte ce și cum. N-aș vrea să știu cum e să am această senzație zilnic, căci cam așa cred că i se întâmpla lui Maud, bătrânica din cartea de față, scrisă de Emma Healey.

Maud are puțin peste 80 de ani, însă nu vârsta e problema ei, ci faptul că uită lucruri din ce în ce mai des. E greu să fii în vârstă și să mai ai și probleme cu memoria, așa că fiica ei o vizitează des și are grijă să nu-i lipsească nimic, de aceea a angajat și o îngrijitoare. Totuși, Maud are nevoie de timp până să-și aducă aminte cine sau unde e, de ce se întâmplă una sau alta, tocmai din această cauză are mereu la îndemână bilețele care să-i readucă aminte lucrurile esențiale.

Situația iese de sub control atunci când aceasta își sună prietena, pe Elizabeth, iar aceasta nu răspunde și nici nu o găsește acasă atunci când o caută acolo. Maud trage concluzia că ceva s-a întâmplat, de vreme ce prietena ei nu i-a mai dat nici un semn de viață în ultima vreme, așa că își notează pe un bilețel că “Elizabeth a dispărut”, propunându-și astfel să facă orice pentru a afla ce s-a întâmplat cu ea. În fiecare zi trăiește aceeași dramă când dă peste bilețel și își aduce aminte că prietena ei a dispărut și că-i posibil să fi pățit ceva. Fiica ei nu acordă mare importanță subiectului la început, însă mai apoi, văzând că Maud nu se liniștește, caută să afle ce s-a întâmplat. Deși toți cei din jur o asigură că Elizabeth este în regulă, inclusiv poliția și chiar fiul prietenei sale, Maud crede că ceilalți îi ascund adevărul și că sigur ceva rău s-a întâmplat.

Abia pe la jumătatea cărții, Maud începe să îmbine povestea dispariției lui Elizabeth cu cea a surorii ei, Sukie, ce a avut loc cu mulți ani în urmă. De aici putem trage ușor concluzia că ea a suferit o traumă după ce și-a pierdut în mod misterios sora și abia acum ies la suprafață consecințele ei. Faptul că atunci, adolescentă fiind, nu a putut ajuta la deslușirea dispariției misterioase a lui Sukie, o face să se simtă mult mai răspunzătoare de ceea ce se întâmplă cu Elizabeth. Vrea să fie sigură că face tot ce-i stă în puțintă pentru a o ajuta și găsi. Însă, oare chiar a dispărut Elizabeth sau a dispărut doar lucididatea din gândurile lui Maud și liniștea din sufletul ei? Oare chiar vrea să o găsească pe Elizabeth sau vrea să regăsească ultimele clipe petrecute cu sora ei? Uimitor cum, deși uită tot mai multe lucruri din prezent, ea își aduce aminte detalii importante din trecut.

Chiar dacă e un roman de debut, scriitura mi se pare foarte matură și atent gândită, așadar nu e de mirare că Healey a fost premiată. Ca să fie fix pe gustul meu, ar mai fi trebuit puțină adrenalină și suspans. Totuși, a fost o lectură ușoară, plăcută și care a reușit să mă facă să empatizez cu Maud și povestea ei.