Recenzie Fred. Prietenul imaginar scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie Fred. Prietenul imaginar scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Fred. Prietenul imaginar 20.25 lei *
Fred. Prietenul imaginar 27 lei *

Numele cartii: Fred. Prietenul imaginar
Autor (i): Eoin Colfer
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2016-12-04 12:58:55 Rating:

Deși majoritatea părinților se tem să recunoască, în viața fiecărui copil apare la un moment dat un prieten invizibil - la câțiva anișori, copiii încep să aibă prieteni "imaginari", spre exasperarea și panica părinților, care și-ar dori mai degrabă să vadă că puștii lor au prieteni "reali" și o viață socială armonioasă. Apariția acestor tovarăși, în principal de joacă, este o parte normală a dezvoltării copilului și arată că cei mici sunt creativi și îi ajută să își dezvolte latura socială.

Cartea explorează tocmai acest subiect delicat: Fred. Prietenul imaginar este o poveste neobișnuită, amuzantă și cu totul irezistibilă. Fred este cel mai grozav prieten imaginar pe care și l-ar putea dori un copil, însă, oricât s-ar strădui, de fiecare dată pățește la fel, adică prietenul lui își găsește un prieten real în lumea reală, iar Fred începe să dispară puțin câte puțin, până când devine ușor ca un fulg și e purtat de vânt, așteptând ca altcineva să și-l dorească din nou ca prieten imaginar... ceea ce se și întâmplă, când, într-o bună zi, un băiat pe nume Sam își dorește un prieten și Fred își face apariția! O vreme, totul e perfect, lui Sam îi plăceau aceleași lucruri pe care Fred le adora: să joace în piese de teatru, să citească, să se uite la nori, să descopere cum funcționează toaleta și să pretindă că sunt francezi. Însă lucrurile iau o turnură haioasă când Sam se împrietenește cu o fetiță drăguță, care are, la rândul ei, o prietenă imaginară. Viața lui Fred se schimbă și descoperim că doar pentru că o prietenie e imaginară, asta nu înseamnă că nu e reală.

Deși volumul se vrea a fi carte ilustrată, imaginile sunt însoțite de suficient text pentru a fi o lectură minunată pentru micii cititori din clasele începătoare. Ilustrațiile sunt schematice, provoacă imaginația copiilor și îi ajută să identifice mai ușor mesajul textului în desenele alăturate. O lectură facilă, ușoară, de citit și recitit, cu un mesaj subtil despre inocență și prietenie.