Recenzie Atomic Habits scrisa de "Patricia Lidia"

Recenzie Atomic Habits scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Atomic Habits 41.65 lei *
Atomic Habits 41.65 lei *
Atomic Habits 46.55 lei *

Numele cartii: Atomic Habits
Autor (i): James Clear
Patricia Lidia Patricia Lidia pe 2021-03-18 12:33:48 Rating:

Toată lumea vrea să înceapă câte un nou obicei lunea sau la început de lună, niciodată schimbarea nu e abordată acum, aici. De ce? Două potențiale motive: încă lucrezi la voința ta pentru a face schimbarea, dar în același timp vrei să trăiești în „locul rău” încă puțin, căci acel „loc rău” are adesea „ciocolată”.

Să luăm exemplul eternelor diete… E luni și ești 100% acolo, plină de energie și exuberanță, hotărâtă ca cele 10 kilograme în plus să devină istorie urgent! Te trezești cu o oră mai devreme, te duci la sală sau la covorașul de yoga sau mergi la o plimbare lungă și alertă. Revii acasă, faci smoothie-ul sănătos pe care l-ai planificat, introduci noile suplimente pe care le-ai comandat online, stai la meditația de pe YouTube, pregătești salata pentru prânz și începi activitatea zilnică normală… Dar, apoi viața se întâmplă și rutina își intră în drepturi și uiți ce ai planificat și calci pe lângă puțin. Marți dai snooze la alarmă fără să îți dai seama și intră în acțiune instinctul de conservare: reduci antrenamentul la jumătate, iei o cafea și o brioșă în drum spre casă, sari peste meditație (cine are timp pentru AȘA CEVA azi?) și te grăbești înapoi la programul normal. Miercuri renunți la antrenament, îți promiți doar că vei mânca ceva sănătos la prânz, sigur găsești tu ceva… Joi deja nu îți mai bați capul, programul tău e și așa prea stresant ca să mai adaugi stres adițional cu o dietă care oricum nu va da rezultate, că doar de atâtea ori ai ținut diete și nu au avut efect.

Dacă te recunoști în descriere (și cred că fiecare se regăsește în descriere, într-un fel sau altul, fie că e vorba despre stil de viață sănătos, citit etc.), fii sigur că nu ești singurul sau singura! Acest scenariu apare exact în același mod pentru orice obicei nou care necesită o schimbare completă a stilului de viață începând cu Ziua 1. Indiferent de obiectiv, chiar dacă este suficient de puternic, nu se va întâmpla peste noapte. Sigur, poți încerca… dar probabil vei fi frustrat, copleșit, descurajat… și vei renunța!

Atomic Habits mi-a schimbat total viața și modul de gândire! Înainte de a începe această carte, scrie pe o foaie câteva obiceiuri bune pe care vrei să le dezvolți și unele obiceiuri rele pe care vrei să le înlocuiești. Această carte este plină de pași și exemple practice. Da, există pe piață o mulțime de cărți de construire a obiceiurilor noi, positive (la fel cum există o mulțime de cărți despre diete, dar totuși există încă și mai multe cărți noi publicate în fiecare an). O mulțime de oameni caută cartea potrivită care să rezoneze cu ei. Punctele cheie din această carte sunt:
* Efect compus - modificările foarte mici în timp vor avea un impact mare.
* Tehnici de construire a obiceiurilor – transformă obiceiuri bune în rutine, folosind metode de recompensare și alte tehnici prezentate în carte.
* Monitorizează și măsoară - urmărește progresul și îmbunătățirile.

Top 3 idei cu care am rămas din această carte:
* Uită de obiective, concentrează-te pe sistem în schimb.
* Schimbă-ți identitatea pentru a-ți schimba obiceiurile.
* Motivația este supraevaluată. Proiectează mediul pentru a-ți susține obiceiurile.

Extrem de captivantă și foarte convingătoare în modul în care te face să îți dorești să-ți schimbi obiceiurile proaste și să le adopți pe cele bune, această carte nu vorbește într-un mod care să te facă să te simți copleșit sau să te facă să simți că tot ceea ce faci este greșit sau inadecvat. Nu oferă sfaturi impractice, dar spune povești și ce trebuie să înveți despre cum să-ți menții treptat obiceiurile pentru beneficii pe termen lung, precum și cum să începi să-ți dezvolți noi obiceiuri, pe care ți le doreai demult, în pași practici mici.