Recenzie Altfel...și totuși Alice scrisa de "Bianca M. Calin"

Recenzie Altfel...și totuși Alice scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Altfel...și totuși Alice 24.5 lei *
Altfel...și totuși Alice 25.2 lei *

Numele cartii: Altfel...și totuși Alice
Autor (i): Lisa Genova
Bianca M. Calin Bianca M. Calin pe 2016-02-18 05:50:32 Rating:

”Altfel... și totuși Alice” este o carte diferită de tot ce am citit eu până acum. Știam că va fi o lectură bună, însă nu m-am așteptat să îmi placă atât de mult.

Cartea Lisei Genova este una dintre cărțile care te captivează încă de la primele pagini. M-am atașat foarte repede de personajul principal și nu mă despărțeam de poveste nici când trebuia să fac o pauză de citit. ”Problema” a fost că nu voiam să mă despart de carte nici măcar pentru o secundă. Voiam să o citesc până la final, chiar dacă știam că finalul îmi va frânge inima, lucru care s-a și întâmplat. La sfârșit, m-am simțit schimbată, norocoasă și foarte tristă.

Romanul este plin de emoție și efectiv îți intră sub piele. La începutul cărții, Alice îți este prezentată ca un om sănătos și ajungi să îi îndrăgești personalitatea puternică imediat. Astfel, urmărind lupta ei cu boala, nu ai cum să rămâi indiferent. Fiecare episod care îți arată că starea lui Alice se înrăutățește te marchează și te emoționează. Pentru mine, această lectură a fost una încărcată emoțional, din cauza fapului că m-am atașat foarte tare de personajul principal.

Personajele sunt foarte bine conturate, dar Alice m-a impresionat cel mai tare. Din cauza caracterului ei, dar și din cauza felului în care aceasta este creată, am avut impresia de foarte multe ori că este o persoană reală. Alice este o femeie puternică, plină de viață, care refuză să se dea bătută și să lase boala să o învingă, dar și o soție și o mamă iubitoare. Lupta ei cu boala m-a emoționat foarte mult, uneori până la lacrimi. Mi-a arătat ce înseamnă să fii o luptătoare.

Acțiunea curge, pur și simplu. Este captivantă, ușor de urmărit, chiar dacă este presărată cu momente emoționante și foarte triste. Fiecare capitol care te aduce mai aproape de final este din ce în ce mai trist, dar și mai palpitant.

Povestea este de o frumusețe rară. Alice este diagnosticată cu Alzheimer la doar 50 de ani. Treptat, ea începe să își piardă cele mai de preț amintiri, dar și cariera. Însă Alice refuză să se dea bătută, iar aici se ascunde frumusețea. Chiar și în momentele ei cele mai critice, Alice este o luptătoare. Ceea ce mă aduce la o altă bilă albă a cărții: este încărcată de mesaje. Simt cu adevărat că această carte mi-a oferit o lecție de viață pe care nu o voi uita niciodată. Aceea că viața este fragilă și la fel suntem și noi. Ziua de mâine nu ne este niciodată garantată, dar nici cea de ieri. Povestea lui Alice mi-a demonstrat că fiecare moment ar trebui savurat la maxim, pentru că nu putem fi siguri niciodată de ce se va întâmpla mâine. Nu contează ce ne oferă viața. Noi trebuie să rămânem mereu demni, puternici. Să luptăm.

”Altfel... și Totuși Alice” este o poveste impresionantă despre viață, despre iubire, dar și despre lupta pe care o reprezintă viața. Scrisă într-un mod foarte frumos, cu multă emoție și lecții de viață, lupta lui Alice te va fascina și te va marca. Cu siguranță una dintre cărțile pe care le voi recomanda mult timp de-acum încolo!