Recenzie Umiliti si obiditi scrisa de "crissis95"

Recenzie Umiliti si obiditi scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Umiliti si obiditi 29.63 lei *

Numele cartii: Umiliti si obiditi
Autor (i): Feodor Mihailovici Dostoievski
crissis95 crissis95 pe 2017-03-24 14:41:23 Rating:

Daca ar fi sa aleg un singur autor pe care sa-l citesc tot restul vietii mele, acela este Dostoievski. Acest titan al literaturii ruse reuseste cu ajutorul scrierilor sale sa iti plimbe mintea prin toate laturile sale demult uitate, ascunse in vre-un colt mai intunecat si prafuit; prezinta descrieri de o pagina sau chiar douazeci si tot nu ma pot plictisi vreodata; de fiecare data cand citesti acelasi roman sau diferite pasaje aleator din acesta, vei descoperi ceva nou.
Este adevarat ca acesta nu este la fel de popular ca “Fratii Karamazov” sau “Crima si Pedeaspa”, dar este una din preferatele mele. Cartea se concentreaza pe clasele sociale si sufletul omului; Dostoievski studiaza sufletele personajelor sale, le expune cititorului si le diseca in fata acestuia incetul cu incetul.
In Umiliti si Obiditi, Dostoievski ne prezinta niste personaje, care mai mult dau catre oameni “reali” nu imaginari; niste personaje care iti vor intoarce sufletul pe dos, te vor face sa versi lacrimi odata cu povestea lor si iti vor da o lectie de viata in ceea ce inseamna dragoste parinteasca, dar si un exemplu de iubire sincera. De la prima pagina a romanului avem prima bucatica de puzzle, pe parcurs alocuri vom mai gasi si altele ca la sfarsit totul sa fie clar, iar informatia sa fie completa. Probabil chiar acesta este unul din amanunte la scrierile lui Dostoievski; nu lasa niciodata un subiect ne-ncheiat si mereu are cate vreo explicatie la orice actiune mai “nealocului”.
Vanea este personajul principal, din punctual caruia vom vedea Petersburgul oamenilor bogati, dar si a celor saraci. Este omul care a fost condamnat la o viata singura, cel caruia iubirea vietii lui (Natasa) a fost furata de fiul printului (Aliosa), dar care ii va ramane mereu alaturi, ajuntand-o de cate ori avea ocazia. Este dovada iubirii adevarate, pure, fara pic de gand de razbunare. Natasa este fiica care fuge din casa parinteasca, urmand sa fie obidita de catre print, blestemata de catre tatal sau si inselata de logodnic.
Sunt multe informatii si tablouri pline de amanunte; amanunte ce te vor face sa vrei sa afli cat mai mult, iar cand vei ajunge la ultimele pagini iti vei dori sa nu termini niciodata. Destinele lui Natasa, Aliosa, Ikhmenev (tatal Natasei) si a multor altora se vor afla in mainile judecatii lui Vanea, cel care reuseste sa-si controleze sentimentele si faptele intr-un mod armonios intre iubire si ratiune.