Recenzie Carrie scrisa de "Silvia1988"

Recenzie Carrie scrisa de Propune aceasta cartePentru a propune cartea trebuie sa te autentifici. Acum citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Vreau sa citesc aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici. Am citit aceasta cartePentru a salva cartea trebuie sa te autentifici.
Carrie 9.99 lei *
Carrie 11.12 lei *

Numele cartii: Carrie
Autor (i): Stephen King
Silvia1988 Silvia1988 pe 2016-12-03 13:37:36 Rating:

Copilaria mea, aproape deloc supravegheata de contactul cu imagini socante la TV, a fost marcata si de o serie de filme horror, care pe vremea aceea nu aveau bulina “peste 15”. Printre aceste filme se numara “Carrie” a lui Stephen King, ecranizare a romanului pe care abia acum l-am citit. Cred ca povestea este cunoscuta tuturor, asa ca nu are rost sa fac din nou un rezumat al intamplarilor si o descriere a personajelor. Insa remarc faptul ca atat cartea cat si filmul au fost adaptate in moduri diferite pentru a ilustra cat mai bine fenomenul de cosmar numit “Carrie”, garantand fiori si impact emotional de lunga durata.

Stephen King pare ca “traieste” ceea ce scrie, moment cu moment. Multitudinea de detalii groaznice si de referinte, te fac sa crezi ca universul horror pe care il creaza este cat se poate de complex si de real in mintea lui, si nu doar rodul simplu al imaginatiei. Spre deosebire de film (varianta din 1976), in carte, “Carrie White” ia si forma unui dosar judiciar intocmit pentru a studia atat fenomenul telekineziei cat si imprejurarile care au condus la distrugerea oraselului Chamberlain in care tanara Carrie a trait, pana in noaptea balului.

Maestrul cartilor de groaza exagereaza o serie de slabiciuni si defecte umane, pana dincolo de absurd: fanatismul mamei care distruge viata copilului ei prin incercarea de indoctrinare, rautatea elevilor de scoala si liceu, care ajunge pana la nivel de persecutie in grup si complot diabolic, precum si timiditatea adolescentina impinsa pana la limita salbaticiei – situatia lui Carrie – singura arma de aparare impotriva lumii fiind puterile telekinetice cu care este inzestrata. Toate aceste aspecte te fac in final sa crezi ca oraselul Chamberlain si-a meritat soarta, fiind zguduit nu doar din rutina si siguranta, dar si din mediocritate.

Unele scene din film care mi-au creat socuri de groaza ar fi fost imposibil de reprodus in scris: uciderea mamei lui Carrie prin crucificarea odioasa cu ajutorul cutitelor (in carte a fost mult mai discreta si mai simpla) si, in final, cosmarul lui Sue la mormantul lui Carrie, cu mana iesind din pamant. Pe de alta parte, in roman este ilustrata mult mai detaliat distrugerea orasului, fiind pus mai putin accent pe trairile emotionale ale lui Carrie si Tommy, inainte de incoronarea ca rege si regina a balului.

Poate din majoritatea cartilor horror nu avem ce invata – sa zicem ca nu exista sansa sa fim atacati de zombie sau de vampiri. Dar din “Carrie”, consider ca se pot desprinde cateva invataturi. Daca macar o persoana ar fi fost interesata de drama prin care tanara trecea de ani de zile, poate erau mai multe sanse de evitare a catastrofei din final. Si daca nivelul de empatie ar fi fost doar un pic mai ridicat de genunchiul broastei, poate ca increderea lui Carrie in oameni nu ar fi determinat uciderea in masa. Sue a dovedit aceasta empatie mult prea tarziu, si mai mult pentru a contrabalansa propria ei contributie la trauma adolescentei.

Citind “Carrie” a fost ca si cum as fi revazut filmul, o versiune mai detaliata dar la fel de sangeroasa. Ceea ce imi doresc sa experimentez in continuare, prin cartile lui Stephen King.